حمله جدید آمریکا به ایران

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام در واکنش به اتهام پراکنی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا علیه ایران، و بدون کوچکترین اشاره به حضور کشورش کیلومترها دور از خاک واشنگتن در منطقه غرب آسیا مدعی شد: ایران همچنان عنصر اصلی بی‌ثبات کننده در خاورمیانه است.

حمله جدید آمریکا به ایران

به گزارش زنهار، مایکل کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام در واکنش به اتهام پراکنی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا علیه ایران، و بدون کوچکترین اشاره به حضور کشورش کیلومترها دور از خاک واشنگتن در منطقه غرب آسیا مدعی شد: ایران همچنان عنصر اصلی بی‌ثبات کننده در خاورمیانه است.

این نظامی آمریکایی ادعا کرد: ما برای امنیت و ثبات در منطقه به مقابله با رفتار بدخواهانه ایران متعهد هستیم.

آمریکا که از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و مقاومت انصارالله  در یمن  در هراس بوده، در تلاش است هفت سال تجاوز به این کشور غرب آسیا و حمایت خود را از متجاوزان با اتهام پراکنی علیه ایران توجیه کند.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز شنبه در تازه ترین اتهام پراکنی های بی پایه و اساس خود مدعی شد که یک کشتی ماهیگیری با بیش از ۵۰ تن مهمات، فیوز و سوخت موشک را در خلیج عمان و در امتداد یک مسیر دریایی از ایران به یمن در اول دسامبر رهگیری کرده است.

این ناوگان نظامی آمریکایی مدعی شده است ملوانان نیروی دریایی آمریکا که از پایگاه دریایی یو اس اس بی پولر فعالیت می کنند، محموله غیرقانونی را در طی عملیات تایید پرچم کشف کردند که دومین توقیف محموله سلاح غیرقانونی بزرگ ناوگان پنجم آمریکا ظرف یک ماه گذشته است.

آمریکا همواره بدون محکوم کردن حملات متجاوزان به یمن، خواستار توقف مقاومت انصارالله شده است.

آمریکا که مدعی حمایت از تلاش ها برای صلح در یمن است، این هفته تیم لندرکینگ فرستاده ویژه این کشور در امور یمن را راهی عمان و عربستان سعودی کرده است.

آمریکا مدعی است: در این لحظه حساس، ما به حوثی‌ها(انصارالله) یادآوری می‌کنیم که یمنی‌ها خواستار صلح هستند و علاقه ای به بازگشت به جنگ ندارند.

وزارت خارجه آمریکا ادعا می کند به همین منظور، ما از حوثی‌ها می‌خواهیم فوری حملات خود را به بنادر یمن متوقف کنند، این حملات باعث اختلال در جریان کالاهای بسیار مورد نیاز شده و سختی ها را در سراسر یمن تشدید می کند./ آخرین خبر

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار