دانشجو با داعشجو فرق می‌کند/ با دانشجویان خاطی طبق قانون برخورد شود

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: مشخص است که قطعنامه کمیته حقوق بشر هیچ اثری و ارزشی ندارد و خود دنیا هم نسبت به صدور چنین قطعنامه‌هایی می‌خندد.

دانشجو با داعشجو فرق می‌کند/ با دانشجویان خاطی طبق قانون برخورد شود

به گزارش زنهار؛ موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رئیس قوه قضائیه گفت: در جلسه با اژه‌ای مباحثی نظیر جنگ ترکیبی و رسیدگی به پرونده‌های افراد مطرح شد که در این مورد رئیس قوه قضائیه گفت در میان بازداشت شدگان برخی بی‌گناه بودند، تعدادی کمتر جرم داشتند اما جرم بعضی از این افراد سنگین‌تر بوده که همه این گروه‌ها از یکدیگر تفکیک شدند و مقتدرانه هم به پرونده‌ها رسیدگی شده است. علاوه بر این اژه‌ای به پرونده‌هایی که با سرعت بیشتری مورد بررسی قرار گرفتند اشاره کرد و گفت پرونده قتل‌های بسیجیانی که در مشهد اتفاق افتاده در دست بررسی است.

 

او درباره نحوه رسیدگی به پرونده قتل مردم عادی که در جریان ناآرامی‌ها کشته شدند و همچنین کشته سازی ها افزود: پرونده مربوط به کشته سازی های جای بررسی خودش را دارد از این رو در جلسه نمایندگان مجلس با اژه‌ای درباره این موارد صحبتی نشد. در حقیقت موارد مطرح شده در جلسه با اژه‌ای بیشتر درباره کشته شدن افراد بی‌گناه بود.

غضنفرآبادی درباره اینکه اژه‌ای به احکام صادر شده مربوط به اعتراضات اخیر اشاره‌ای کرد؟ تصریح کرد: خیر اژه‌ای درباره پرونده‌ها گفت که در حال بررسی هستند و در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی‌ها صورت می‌گیرد.

غضنفرآبادی در واکنش به قطعنامه حقوق بشری علیه ایران تصریح کرد: از این قطعنامه‌ها زیاد صادر شده است. نکته مهم این است قطعنامه‌ای که براساس قانون، حق و عدالت صادر نشده و تحت فشار قدرت‌های استکباری صادر شده هیچ ارزش و اهمیتی ندارد. علاوه بر این قطعنامه‌ای که با گذاشتن پا بر روی کانون بین‌الملل صادر می‌شود هیچ ارزشی ندارد. لذا همه مردم جهان از جمله مردم ایران می‌دانند که قطعنامه‌های سیاسی هیچ اعتباری ندارند. اگر قطعنامه با در نظر گرفتن انصاف، مروت، عدالت و قانون صادر شود همه آن را می‌پذیرند. 

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: در کشورهای دیگر به صورت آشکار حقوق مردم و خون زنان و کودکان پایمال می‌شود اما هیچ اعتراض و بیانیه‌ای صورت نمی‌گیرد اما اینها تنها با استناد به دروغ‌پردازی های منافقینی که خون ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را بر زمین ریختند قطعنامه صادر می‌کنند، در این شرایط مشخص است که قطعنامه کمیته حقوق بشر سازمان ملل هیچ اثری و ارزشی ندارد و خود دنیا هم نسبت به صدور چنین قطعنامه‌هایی می‌خندد.

غضنفرآبادی در ارزیابی طرح ممنوع‌الخروج کردن دانشجویان معترض خاطرنشان کرد: دانشجو با داعشجو فرق می‌کند؛ باید به افرادی که واقعاً دانشجو هستند و قوانین را رعایت کردند احترام گذاشت و با آن دانشجویانی که تخلف کردند و حریم‌ها و حرمت را شکستند طبق قانون برخورد کرد چراکه از دانشجویی که در دانشگاه درس می‌خواند بی‌اطلاعی از قانون و مقررات پذیرفته نیست./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار