چراغ سبز آمریکا به ایران/ چند روز دیگر منتظر برجام باشیم؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت که ما همچنان معتقد به مسیر دیپلماسی در قبال ایران هستیم.

چراغ سبز آمریکا به ایران/ چند روز دیگر منتظر برجام باشیم؟

به گزارش زنهار، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سفر "انریکه مورا" معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران گفت که از تلاش های اتحادیه اروپا تشکر می کنیم. همه متحدان و شرکا یک هدف را دنبال می کنند و آن بازگشت مشترک و متقابل به تعهدات برجامی است، همانطور که در وین توافق شده بود.

وی با اشاره به شش دور مذاکرات وین افزود: دور هفتم مذاکرات وین آنچه را در دور ششم نسبت به آن توافق شده بود، دنبال خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه فضاسازی های آمریکا و فشار برای از سرگیری مذاکرات وین بدون اشاره به بدعهدی ها و نقض برجام از سوی آمریکا مدعی شد که فکر نمی کنیم نشست بروکسل لازم باشد. مقصدی که ما به آن فکر می کنیم وین است و نه یک ایستگاه میانی مانند بروکسل.

وی با بیان اینکه مقصدی که به آن فکر می کنیم، وین است، گفت: ما در مورد بازگشت ایران به برجام نه خوشبین و نه بدبین هستیم. ند پرایس تصریح کرد ما از نزدیک نظاره گر رسیدن ایران به یک نظر نهایی در مورد مسیر پیش روی انتخابی هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مشورت های واشنگتن با متحدان و شرکا به سفر رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران به منطقه اشاره کرد و گفت وی چند دیدار خوب در امارات داشت و به قطر و عربستان سفر خواهد کرد.

وی بار دیگر ادعاهای واشنگتن مبنی بر نامحدود بودن زمان را تکرار کرد و گفت که همچنان معتقدیم مسیر دیپلماسی و بازگشت مشترک و متقابل به تعهدات برجامی که به صورت دپلماتیک مذاکره شده، بهترین و موثرترین روش است تا ایران برای همیشه از دستیابی به سلاح اتمی محروم شود.

وی با بیان اینکه دیپلماسی دو طرفه است، به مشورت های مقامات واشنگتن با تل آویو اشاره و فرافکنی ها و فضاسازی های کاخ سفید و رژیم اسرائیل مبنی بر گزینه های دیگر در صورت شکست دیپلماسی را تکرار کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین اظهار داشت که مقامات در پکن مانند روس ها، آلمانی ها، انگلیسی ها و سایر اعضا معتقدند بازگشت مشترک و متقابل به تعهدات برجامی در راستای منافع ما است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار