پیشنهاد جنجالی مطهری درباره شورای نگهبان

مطهری از جمله نمایندگان مجلس دهم است که صراحت کلام و صداقت در بیان مواضع او مورد تایید فعالان سیاسی است. او برای حل مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی راه حل هایی دارد که متاثر از تجربه او در مجلس شورای اسلامی است.

پیشنهاد جنجالی مطهری درباره شورای نگهبان

به گزارش زنهار، علی مطهری از جمله نمایندگان مجلس دهم است که صراحت کلام و صداقت در بیان مواضع او مورد تایید فعالان سیاسی است. او برای حل مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی راه حل هایی دارد که متاثر از تجربه او در مجلس شورای اسلامی است.

در سخنان علی مطهری چند محور اساسی وجود دارد: ناامیدی مردم، ایجاد امید با برگزاری رفراندوم در حوزه های رابطه با آمریکا، برجام، یا ورود ایران به جنگ اوکراین، و محور سوم ورود رهبری برای اصلاح نظارت استصوابی برای برون از بحران کنونی.

مطهری، امکان تحقق طرح خبرآنلاین برای ایجاد جبهه میانه روی، به عنوان سخنگوی قشر عظیمی که اعتراضات را درست می دانند ولی خواهان حفظ نظام نیز هستند، امکان پذیر نمی داند.

این نماینده سابق مجلس معتقد است "اعتراضات حاضر چند بُعدی و ریشه اصلی آن وضع بد اقتصادی ومعیشتی مردم است"

از نظر علی مطهری، معترضان سه دسته‌اند:۱- اکثر آن ها اعتراضات اقتصادی دارند۲-عده کمتری خواسته‌های فرهنگی دارند و ۳- عده‌ای دیگر دنبال براندازی هستند.

نایب رئیس سابق مجلس با یادآوری نحوه مواجه مجلس با فوت ستار بهشتی، که در تحت نظرگاه نیروی انتظامی کشته شد، مدل مواجهه مجلس آن زمان با دولت و وزارت کشور را با انفعال مجلس یازدهم به ریاست قالیباف که خود زمانی فرمانده نیروی انتظامی بوده، مقایسه می کند و می گوید:

"متاسفانه مسئولان مربوط در نیروی انتظامی و وزارت کشور عکس‌العمل خوبی نشان ندادند. اگر همان اول اعلام می‌کردند که اگرچه ضرب و شتمی نبوده ولی ایشان در زیرمجموعه ما فوت شده و ما مسئول هستیم و عذرخواهی می‌کردند شدت اعتراضات خیلی کمتر می شد.

ما سؤال از وزیر کشور را مطرح کردیم، مجلس به سؤال ما رأی خوبی داد اگرچه به کارت زرد برای وزیر منجر نشد. ولی مجلسی که مخالف سؤال بود و آن را باعث تضعیف نظام می‌دانست و می‌گفت نباید مطرح شود، وقتی توضیح دادیم حدود ۱۰۰ نفر رای مثبت به سؤال من دادند.

آن موقع مردم به نظام اعتماد بیشتری داشتند و حتی باور نمی‌کردند پلیس چنین کاری کرده باشد. لذا هرچند از تریبون مجلس هم مطرح شد، اعتراض و آشوبی صورت نگرفت."

علی مطهری راهکار برون رفت از بحران کنونی را انجام اصلاح در شیوه حکمرانی می داند که و در این زمینه نقش" رهبرانقلاب" را همانند کنترل بحران سیستان و بلوچستان، مهم ارزیابی می کند.

مطهری معتقد است" ناچارند اصلاحاتی را در حکمرانی انجام دهند نه به خاطر اعتراضات اخیر بلکه قبلا باید این کارها انجام می‌شد. باید فضای سیاسی و دست مجلس به عنوان نماینده مردم بازتر باشد. صدا و سیما باید رویه‌اش را تغییر دهد، سخت‌گیری‌ها از روی مطبوعات و به طور کلی رسانه‌ها برداشته شود تا نترسند و دچار خودسانسوری نشوند.لبته بسیاری از این اصلاحات جز با ورود رهبری امکان‌پذیر نیست."/ خبرآنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار