ادعای عجیب یک اصول‌گرا درباره شروع جنگ داخلی!

دولت سیزدهم بیش از یک سوم عمر خود را پشت سر گذاشت اما وضعیت تحقق شعارهای انقلابی این دولت در هاله ای از ابهام قرار دارد و به نظر می رسد امروز حرکت به سمت حکمرانی نو در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی ضروری به نظر می رسد.

ادعای عجیب یک اصول‌گرا درباره شروع جنگ داخلی!

به گزارش زنهار، دولت سیزدهم بیش از یک سوم عمر خود را پشت سر گذاشت اما وضعیت تحقق شعارهای انقلابی این دولت در هاله ای از ابهام قرار دارد و به نظر می رسد امروز حرکت به سمت حکمرانی نو در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی ضروری به نظر می رسد.

عباس سلیمی نمین درباره انتظارها از دولت سیزدهم و لزوم حرکت به سمت حمکرانی نو گفت: دولت مسئولیت های خطیری را به عهده دارد چون ضمن رسیدگی به مشکلات به جامانده از دولت قبل باید برای موضوع تحریم ها تدبیر کند. حالا در این میان دولت تصمیماتی همچون حذف ارز ترجیحی را اتخاذ کرد که می شد درباره تقدم و تأخر اجرای این تصمیم بحث کرد.

وی افزود: در بحث ارز ترجیحی قطعا مشاوره خوبی به دولت ندادند چون به دولت گفته شد «تبعات حذف ارز ترجیحی بسیار محدود است و تنها برخی اقلام مصرفی متأثر می شوند» اما این تحلیل غلطی بود. بسیاری کارشناسان در این رابطه به دولت هشدار دادند که تبعات حذف ارز ترجیحی بر قیمت خیلی از کالاها اثر خواهد گذاشت بنابراین با یک افزایش جدی قیمت ها مواجه خواهیم شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی قیمت تقریبا قیمت همه کالاها را افزایش داد، اظهار کرد: دولت نباید زیر بار این اقدام می رفت چون یک مسئله جدیدی را هم بر حجم مشکلات قبلی افزود. البته دولت از روی صداقت این تصمیم را به اجرا درآورد، اگر کمی مثل دولت های قبلی سیاست باز بود زیر بار حذف ارز ترجیحی نمی رفت.

وی ادامه داد: اکنون دولت باید تلاش کند با به کارگیری نیروهای قوی، متعهد و اقناع کننده شرایط حاصل از حذف ارز ترجیحی را پشت سر بگذارد. البته دولت با اقداماتی توانسته شرایط را به سمتی ببرد که کشور بتواند از تحریم ها عبور کند و سازمان های بین المللی هم به این مسئله اعتراف دارند که وضعیت مولفه های اقتصادی در ایران رو به بهبود است.

سلیمی نمین با اشاره به آشفتگی صهیونیست ها از پیشرفت های ایران در وضعیت تحریم تأکید کرد: افق برای ما روشن است و دولت می تواند اقداماتی انجام دهد که این افق روشن برای مردم ملموس شود. دولت با تحرک بیشتر این امکان را دارد که نیروهای ناکارآمد را کنار بگذارد، به عنوان مثال اتفاقی که در تغییر دبیر سازمان مناطق آزاد افتاد کار غلطی بود.

وی با بیان اینکه باید به شرایط جنگی تن بدهیم، افزود: اگر قبول داریم اکنون صهیونیست ها با تمام توان به میدان آمدند تا ایران را زمین بزنند، ما هم باید به شرایط ویژه تن بدهیم، لذا خیلی نباید اهل رودربایسی باشیم. اگر فردی در مقام وزارت قوی ظاهر نشد، در مسئولیت مهم دیگری او را به کار نگیریم که همان تجربه ناموفق دوباره تکرار شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت باید صداقتش را با برخی تحرکات معقول همراه کند، گفت: دولت باید تیم های مشاوره خودش را تقویت کند و از دایره ای که برخی ها می خواهند اطراف دولت ترسیم کنند خودش را فراتر ببرد. من قطعا آینده را روشن می بینم منتها باید نتایج کارهای دولت برای آحاد جامعه ملموس شود.

وی افزود: در آمریکای لاتین شاهد هستیم دولت هایی دارند سر کار می آیند که تقابل جدی با آمریکا دارند این برای ما یک فرصت جدی است. البته دولت فعالیت های خوبی را برای گسترش روابط و همکاری های اقتصادی در دست اقدام دارد اما در بخش های دیگر نیز این رویکرد باید به سرعت دنبال شود.

سلیمی نمین گفت: دولت حتی اگر نیروهای جوان به کارگرفته است، حتما باید تیم های مشاوره اش را تقویت کند. مشاورینی که بتوانند به آنها برای حل مسئله و باز کردن میادین جدید کمک کنند. در برخی امور کُندی هایی را از دولت شاهدیم به خصوص تعویض نیروهایی که در ۱۶ ماه گذشته تجربه خوبی از مدیریت آنها کسب نکردیم، باید رودربایسی را کنار گذاشت تا تحرکات خودمان را براساس یک اشرافی بر مسائل بین الملل و مسائل داخلی بهتر رقم بزنیم./ خبرآنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار