لحظه به لحظه با نتایج انتخابات آمریکا؛ رقابت نفس‌گیر جمهوری خواهان و دموکرات‌ها برای فتح سنا

ایالات پنسیلوانیا تنها ایالتی است که تا این لحظه نسبت به سال 2020 چرخش در انتخاب سناتور در نتایجش دیده می شود. این چرخش نیز به نفع دموکرات هاست.

لحظه به لحظه با نتایج انتخابات آمریکا؛ رقابت نفس‌گیر جمهوری خواهان و دموکرات‌ها برای فتح سنا

به گزارش زنهار؛ رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در یک سخنرانی، پیروزی زودهنگام حزب خود در انتخابات را اعلام کرد.

11:49/ جدیدترین نتایج انتخابات آمریکا

11:40/ ایالات پنسیلوانیا تنها ایالتی است که تا این لحظه نسبت به سال 2020 چرخش در انتخاب سناتور در نتایجش دیده می شود. این چرخش نیز به نفع دموکرات هاست

در این ایالت جان فترمن موفق شد رقیب جمهوری خواهش را شکست دهد

10:30/ گزارش آسوشیتدپرس از جدیدترین نتایج انتخابات آمریکا

پیروزی مهم دموکرات ها در ایالت پنسیلوانیا

 

آخرین شمارش آرا نشان می‌دهد جان فترمن نامزد حزب دموکرات ایالت پنسیلونیا برای مجلس سنا توانسته «مهمت اوز» رقیب مطرح جمهوری‌خواه خود را شکست دهد و پیروزی مهمی برای دموکرات‌ها بدست آورد.

نانسی پلوسی دوباره رای کالیفرنیایی ها را بدست آورد

 

نانسی پلوسی رئیس کنونی مجلس نمایندگان آمریکا توانست در کارزار انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ کنگره آمریکا که از روز گذشته آغاز شد باردیگر رای آورد و بدین صورت یکی از اعضای یکصد و هجدهمین کنگره آمریکا شود که دوره آن از ژانویه ۲۰۲۳ تا ژانویه ۲۰۲۵ خواهد بود.

09:50/روایت آسوشیتدپرس از ترکیب سنا و مجلس نمایندگان آمریکا

09:10/ آخرین آمار سی ان ان از نتایج انتخابات آمریکا

08:31/ در ایالت جورجیا به نظر می‌رسد دموکرات‌ها با چالش سختی برای حفظ کرسی‌شان مواجه شده‌اند. در این ایالت، با شمارش ۸۸ درصد آرا، نامزد حزب جمهوری‌خواه تنها با ۰.۴ درصد از نامزد دموکرات پیش است.

در ایالت پنسیلوانیا، جمهوری‌خواهان برای حفظ کرسی‌شان به مشکل برخورده‌اند و نامزد حزب دموکرات با حدود ۱ درصد اختلاف از رقیبش پیشی گرفته است. در این ایالت ۷۹ درصد آرا شمارش شده است.

در ایالت آریزونا که دموکرات‌ها باید از کرسی‌شان دفاع کنند با شمارش ۵۱ درصد آرا، نامزد دموکرات‌ها ۱۸.۳ درصد از رقیبش پیش افتاده است.

در ایالت نوادا هم دموکرات‌ها باید از کرسی خودشان دفاع کنند. شمارش آرا در این ایالت هنوز آغاز نشده است.

08:14/ طبق آمار رسمی در رقابت بر سر مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواهان ۱۷۱ و دموکرات‌ها ۱۱۷ کرسی به‌دست آورده‌اند. در سنا جمهوری‌خواهان ۴۶ به ۴۵ پیش هستند.

07:52: بر اساس ارزیابی شبکه ای بی سی در انتخابات مجلس نمایندگان تا این لحظه جمهوری خواهان 203 کرسی و دموکرات ها 174 کرسی کسب کرده اند.

07:50- بر اساس ارزیابی شبکه ای بی سی در انتخابات مجلس سنا تا این لحظه جمهوری خواهان 46 کرسی و دموکرات ها هم 46 کرسی کسب کرده اند. تکلیف 7 کرسی فعلا مشخص نشده است.

07:45- اخذ رای در سراسر آمریکا به استثنای دو ایالت آلاسکا و هاوایی پایان یافت.

07:40- بنا به ارزیابی شبکه ای بی سی جمهوری خواهان تا کنون 202 کرسی مجلس نمایندگان را کسب کرده اند و در مقابل دموکرات ها به 173 کرسی دست یافته اند. در انتخابات مجلس سنا هم تا کنون جمهوری خواهان 45 کرسی و دموکرات ها 43 کرسی را کسب کرده اند.

07:28- نتایج اولیه انتخابات به گونه ای پیش می رود که حتی در صورت شکست دموکرات ها؛ به نظر می رسد بر خلاف پیش بینی ها جو بایدن نسبت به دیگر روسای جمهور دموکرات آمریکا در دو دهه اخیر انتخابات میان دوره ای بهتری را پشت سر گذاشته است. بسیاری از تحلیلگران پس از دیدن نتایج اولیه معتقدند پدیده ای که قبل از انتخابات با عنوان "موج قرمز" یا "سونامی قرمز" توصیف می شد که اشاره به پیروزی بسیار بزرگ و بافاصله جمهوری خواهان بود، رخ نخواهد داد.

07:20: نت سیلور تحلیلگر انتخاباتی آمریکایی معتقد است مشخص شدن حزب پیروز در انتخابات مجلس سنا و همچنین شاید مجلس نمایندگان ممکن است بسیار بیش از حد انتظار طول بکشد. چه بسا تا پنجشنبه شب!

07:10- دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که از دقایقی پیش آغاز به سخنرانی کرده است، از نتایجی که نامزدهای جمهوری خواه نزدیک به او در انتخابات به دست آورده اند ابراز رضایت کرد.

6:57: نت کوهن تحلیلگر برجسته نیویورک تایمز معتقد است شانس های دموکرات ها برای پیروزی در انتخابات مجلس نمایندگان بسیار آهسته رو به بهبود می رود. آن ها در ارزیابی اولیه 21 درصد شانس داشتند اما اکنون شانس شان به 29 درصد رسیده است. به نظر او دموکرات ها حداقل در 208 کرسی پیروز خواهند شد. گفتنی است حزبی که 218 کرسی را تصاحب کند اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار خواهد گرفت.

6:53: ترکیب مجلس سنا بر اساس گزارش نیویورک تایمز تا کنون 42-41 به سود دموکرات ها ارزیابی می شود. تکلیف 16 کرسی هنوز مشخص نشده است.

6:45-رئیس کمیته ملی حزب جمهوری خواه گفت معتقد است آن ها اکثریت مجلس نمایندگان و سنا را در اختیار می گیرند.

6:40-بایدن در تماس با چاک شومر رهبر دموکرات ها در مجلس سنا انتخاب دوباره اش را تبریک گفت.

6:35-سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در دوره ترامپ در انتخابات فرمانداری ایالت آرکانزاس پیروز شد.

6:26- الکساندریا اوکاسیو کورتز از معروف ترین نمایندگان جناح پیشروی حزب دموکرات بار دیگر به مجلس نمایندگان راه یافت.

6:23-بر اساس ارزیابی ای بی سی تا این لحظه تعداد کرسی های جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان به 181 و دموکرات ها به 122 رسیده است.

6:15- نت سیلور تحلیلگر انتخاباتی برجسته آمریکایی بر اساس نتایجی که تا کنون مخابره شده معتقد است ممکن است دموکرات ها شب بدی داشته باشند ولی شب فاجعه باری نخواهند داشت و سناریوی "سونامی قرمز" (پیروزی جمهوری خواهان با فاصله بسیار) کمرنگ شده است.

6:05- نیویورک تایمز بر اساس اطلاعاتی که تا کنون از حوزه های رای گیری جمع کرده شانس بیشتری برای جمهوری خواهان در فتح مجلس نمایندگان قائل است.

5:30- ای بی سی ترکیب مجلس نمایندگان آمریکا را در آخرین به روز رسانی خود 180 به 120 به نفع جمهوری خواهان ارزیابی کرده است. گفتنی است حزبی که 218 کرسی را کسب کند اکثریت این مجلس را در اختیار خواهد گرفت.

5:20- بر اساس ارزیابی های ای بی سی تا کنون جمهوری خواهان 116 کرسی مجلس نمایندگان و دموکرات ها 77 کرسی این مجلس را کسب کرده اند.

5:12: مکسول الخاندرو، نامزد دموکرات پیشروی 25 ساله توانست از فلوریدا به مجلس نمایندگان راه پیدا کند. او اولین نماینده در مجلس نمایندگان آمریکا از نسل Z (متولدان نیمه دهه 90 میلادی تا 2010) به شمار می رود.

5:02: بر اساس ارزیابی نیویورک تایمز در میان کرسی هایی که در مجلس سنا تکلیف شان مشخص شده دموکرات ها 40 کرسی و جمهوری خواهان 37 کرسی را در اختیار دارند. حزبی که 51 کرسی را از آن خود کند اکثریت را در این مجلس در اختیار خواهد داشت.

5:00- ران دِسَنتیس بار دیگر توانست در انتخابات فرمانداری فلوریدا پیروز شود. پیش بینی می شود او مهمترین رقیب ترامپ برای کسب نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آینده باشد.

4:44- بر اساس ارزیابی های شبکه ای بی سی، تا کنون جمهوری خواهان 111 کرسی و دموکرات ها 77 کرسی مجلس نمایندگان را کسب کرده اند.

4:42: نیویورک تایمز تا کنون ترکیب مجلس سنا را از 74 کرسی مشخص شده در مجموع 99 کرسی، 40 به 34 به نفع دموکرات ها ارزیابی کرده است

4:30: به گزارش ای بی سی، بر اساس نظرسنجی های بیرون حوزه های راگیری سه مسئله مهم در میان رای دهندگان 18 تا 29 ساله آمریکا که رای شان را تعیین کرده شامل تورم (45 درصد)، حق سقط جنین (33 درصد) و حفظ دموکراسی (30 درصد) بوده است.

4:25: به گزارش زید بنیامین خبرنگار شبکه العربی در آمریکا، دموکرات ها در ایالت جورجیا که رقابت تنگاتنگی در آن در جریان است موقعیت بهتری از رقیب شان دارند.

4:16: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دقایقی پیش به شبکه پی بی اس گفته است: "دموکرات ها مجلس نمایندگان را حفظ خواهند کرد". به نظر می رسد پلوسی بر خلاف نظرسنجی ها به پیروزی حزبش در این انتخابات ایمان دارد!

4:00- بر اساس نتایج شبکه ای بی سی تا کنون در مجلس نمایندگان جمهوری خواهان 50 کرسی و دموکرات ها 20 کرسی کسب کرده اند. هر حزبی که 218 کرسی کسب کند اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار می گیرد.

3:57: با پیروزی دوباره رند پال در ایالت کنتاکی کرسی های جمهوری خواهان در سنا به 32 رسیده است.

3:53: از مجموع 99 کرسی سنا تا این لحظه سرنوشت 68 کرسی مشخص است: 31 جمهوری خواه در مقابل 37 دموکرات. جمهوری خواهان دو کرسی در کارولینای جنوبی و اندیانا را به کرسی های شان اضافه کرده اند و دموکرات ها یک کرسی در ورمونت.

3:45: در برخی از ایالت های آمریکا مراکز رای گیری بسته شد. در ایالت های اندیانا، کنتاکی، جورجیا، فلوریدا، ویرجیانا، ورمونت، و کارولینای جنوبی رای گیری پایان یافته است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار