فکر نمی‌کنم قانون، اختیار قطع میکروفون نماینده را به هیئت رئیسه داده باشد

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: بنده نسبت به قطع میکروفونم آن هم هنگام تذکر اعتراض دارم و این اعتراض و انتقاد را به سمع آقایان هیئت رئیسه می‌رسانم اما واقعاً کم‌ لطفی صورت گرفت.

فکر نمی‌کنم قانون، اختیار قطع میکروفون نماینده را به هیئت رئیسه داده باشد

به گزارش زنهار؛ روز یکشنبه در جلسه نوبت دوم مجلس شورای اسلامی هنگامی که معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار، در رابطه با اتفاقات اخیر سیستان و بلوچستان تذکر می‌داد، میکروفون او بنا به دستور عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس، قطع شد.

در واکنش به اقدام هیئت رئیسه سعیدی در گفتگو خبرنگار سیاسی مُنیبان درباره اینکه قطع میکروفون نماینده خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است یا خیر گفت: اینکه قطع میکروفون یک نماینده خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است یا خیر باید هئیت رئیسه پاسخگو باشد البته آقایان منکر قطع میکروفون بنده هستند در حالیکه ۴۰ ثانیه از وقت بنده باقی مانده بود.

او در پاسخ به اینکه شما نسبت به این اقدام هیئت رئیسه اعتراض نکردید افزود: بنده نسبت به اقدام هیئت رئیسه در خصوص قطع میکروفونم آن هم، هنگام تذکر اعتراض دارم و این اعتراض و انتقاد را به سمع آقایان هیئت رئیسه می‌رسانم اما واقعاً کم‌لطفی صورت گرفت. همچنین برای اینکه انتقاد خود را نسبت به هیئت رئیسه در قالب شکایت مطرح کنم یا تنها به صورت انتقادی باشد تصمیم نگرفتم.

سعیدی در واکنش به اینکه هیئت رئیسه مجلس اختیار قطع میکروفون نمایندگان را دارد تصریح کرد: تاکنون چنین اقدامی یعنی همان قطع میکروفون نماینده توسط هیئت رئیسه سابقه نداشته و فکر نمی‌کنم به صورت قانونی چنین اختیاری داشته باشند. در مجموع هیئت رئیسه باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه یکی از محورهای نطق شما در مجلس درباره نحوه برخورد با مردم سیستان و بلوچستان بود آیا این مورد را از طریق مجاری دیگر هم پیگیری کردید؟ خاطرنشان کرد: بله در شورای تأمین استان این موضوع را مطرح کردم اما پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکردم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار