واکنش کریمی قدوسی به جمله «کار خودشونه»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: اگر سلاحی فروخته شود ستاد کل نیروهای مسلح درباره آن تصمیم می‌گیرد و وزارت دفاع می‌فروشد بخش خصوصی سلاح ندارد که صادر کند و بفروشد.

واکنش کریمی قدوسی به جمله «کار خودشونه»

به گزارش زنهار؛ جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش اینکه برخی از اصطلاح «کار خودشونه» در حادثه تروریستی شاهچراغ استفاده می کنند گفت: مشابه حادثه تروریستی شاهچراغ در سال ۷۳ در مشهد اتفاق افتاد به این ترتیب که روز عاشورا در حرم امام رضا علیه السلام بمب‌گذاری شد ۷۲ نفر به شهادت رسیدند و حرم شریف غرق در خون شد. 

او افزود: بنده خودم در آن زمان مسئولیت داشتم، در زمان وقوع حادثه بودم و شاهد داشتم. در آن زمان صداوسیما اطلاع‌ رسانی وسیع و به موقعی انجام داد ضمن اینکه شبکه‌های معاند هم مانند امروز فعال نبودند و شبکه‌های اجتماعی متصل به معاندین گسترش پیدا نکرده بودند و به عبارتی بر اذهان مردم ما حکمرانی نداشتند.

کریمی قدوسی با اشاره به بیانیه رسمی داعش درباره حادثه تروریستی شاهچراغ تصریح کرد: هر کدام از اعضای تروریستی داعش قبل از اینکه بخواهند عملیات انجام دهند، بیعت می‌کنند به این ترتیب که هم به صورت کتبی می‌نویسند و هم فیلم آنها گرفته می‌شود. بعد از عملیات اگر طرف تکذیب کرد که داعشی نبوده داعش اسناد رو می‌کند. 

این نماینده مجلس شورای در ادامه خاطرنشان کرد: بر همین اساس شنبه شب هفتم آبان ماه فیلم بیعت گرفتن تروریست های داعش را برای عملیات تروریستی شاهچراغ پخش کردند و از طرفی در همان ساعت اولیه بعد از حادثه تروریستی داعش اطلاعیه داد. لذا صداوسیما باید مرجع افکار عمومی باشد اما اگر مرجع کسی BBC است این اظهارات را نمی‌پذیرد و حرف آن رسانه را قبول می‌کند.

کریمی قدوسی در پاسخ به اینکه در حال حاضر بسیاری مدعی صادرات پهپادهای ایرانی به روسیه هستند یادآور شد: تحریم تسلیحاتی ایران برداشته شده است لذا مجاز به ارسال سلاح به سراسر دنیا هستیم. اگر سلاحی فروخته شود ستاد کل نیروهای مسلح درباره آن تصمیم می‌گیرد و وزارت دفاع سلاح می‌فروشد. بخش خصوصی سلاح ندارد که صادر کند و بفروشد. هر وقت دو مرجع مذکور اعلام کردند که سلاحی فروخته شده رسمیت دارد اگر هم اعلام نکردند انجام نشده است./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار