امیرعبداللهیان: به روسیه پهپاد دادیم اما موشک نه

وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: ما ماه ها قبل از جنگ اوکراین به روسیه تعداد معدودی پهپاد دادیم اما موشک را تکذیب می کنیم.

امیرعبداللهیان: به روسیه پهپاد دادیم اما موشک نه

به گزارش زنهار؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، در جمع خبرنگاران درباره اظهارات بایدن درباره ازاد کردن ایران گفت: اقای بایدن پاسخ خود را در اظهارات روز گذشته اقای رییسی دریافت کرد. مقامات امریکایی پس از اظهارات نسنجیده ایشان این موضع را اصلاح کردند و اعلام کردند که آمریکا چنین موضعی ندارد. بر ما پوشیده نیست که نیت کاخ سفید همواره در ۴۳ سال گذشته این بوده که برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کند. این نیت قلبی انهاست. بارها در مذاکرات هسته ای این‌ موضوع به صراحت به طرف امریکایی گفته شده که اظهارات شما صادقانه و مبتنی بر حل مشکل نیست. به طرف امریکایی گفته شده شما همواره اهداف پنهانی را برای پیگیری منافع خود در منطقه دنبال می کنید و به فکر دولت ها در منطقه نیستید. دیدیم که امریکایی ها در عراق افغانستان چه کردند. انها از مدت ها قبل پلن B را دنبال می کردند که با بصیرت ملت و هدایت مقام معظم رهبری شکست خوردند.

امیرعبداللهیان افزود: برخی کشورهای غربی ادعا می کنند ایران برای جنگ اوکراین به روسیه پهپاد و موشک داده است. ما ماه ها  قبل از جنگ اوکراین تعداد معدودی به روسیه پهپاد دادیم اما موشک را تکذیب می کنیم. اگر روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین استفاده کرده باشد ما بی تفاوت نخواهیم بود. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما توافق کردیم که اگر مستندی درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین دارند در اختیار ما قرار بدهند. چنین قراری را دو هفته پیش داشتیم. هیات دفاعی و سیاسی ما به یک کشور اروپایی رفت اما متاسفانه در دقیقه نود هیات اکراینی حضور پیدا نکرد علت ان‌ این بود که هیات امریکایی و برخی کشورهای اروپایی به طور ویژه المان اعلام کردند به دلیل اینکه ما می خواهیم علیه ایران به واسطه پهپاد، تحریم وضع کنیم شما می خواهید با ایرانی ها قهوه بخورید. مجددا در تماس هفته گذشته با همتای اکراینی توافق کردیم اگر مستندی دارند در اختیار ما قرار بدهند. اگر چنانچه طرف اوکراینی پایبند بماند امیدوارم بتوانیم در روزهای اینده این‌ موضوع را بررسی کنیم. مستندات انها مورد توجه ماست. موضع ما درباره جنگ اوکراین توقف جنگ و بازگشت دو طرف به مذاکره و بازگشت اوارگان به کشورشان است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار