زلنسکی پیروزی نتانیاهو در انتخابات را تبریک گفت

رئیس‌جمهور اوکراین ضمن تبریک به نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات اخیر، ابراز امیدواری کرد، او صفحه جدیدی از همکاری‌ها را با اوکراینی‌ها باز کند.

زلنسکی پیروزی نتانیاهو در انتخابات را تبریک گفت

به گزارش زنهار به نقل از روزنامه عربی۲۱، پس از اعلام نتایج قطعی آراء انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) که در آن بلوک راست افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو اکثریت را به دست آورد و به این ترتیب راه برای بازگشت او به پست نخست وزیری هموار شد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با انتشار توییتی به نتانیاهو پیروزی در انتخابات اخیر کنست را تبریک گفت و نوشت، "اوکراین و اسرائیل ارزش‌ها و چالش‌های مشترکی دارند و اکنون این مساله به یک همکاری سازنده نیازمند است".

مخالفت رژیم صهیونیستی با ارائه حمایت‌های نظامی به اوکراین به ویژه ارسال سامانه‌های دفاع هوایی موجب تنشی میان دو طرف شد، بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم نیز چند روز قبل اعلام کرد که هرگز سلاحی به اوکراین ارسال نخواهد کرد.

گانتس تاکید کرد: از اوکراینی‌ها خواستیم اطلاعاتی از نیازشان به هشدارهای پدافند هوایی به ما بدهند، به محض دریافت این اطلاعات به توسعه یک سیستم هشدار اولیه غیرنظامی و نجات‌بخش کمک خواهیم کرد.

روزنامه واشنگتن پست پیشتر نوشته بود، "اوکراین احتمالا به دلایلی استراتژیک که مهم‌ترین آن حفظ روابط اسرائیل با مسکو است، سامانه گنبد آهنین را از اسرائیل دریافت نخواهد کرد".

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت، "حمله هوایی شدید حدود یک ماه قبل مسکو به شهرهای اوکراین موجب افزایش فشارها بر کشورهای غربی جهت تحویل سریع‌تر سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین شد اما "گنبد آهنین" هرگز یکی از این سامانه‌های دفاعی نخواهد بود".

پیشتر ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف در پی حملات راکتی روسیه گفت، "ما در شهرمان به سامانه گنبد آهنین نیاز داریم، ما مدت طولانی با آنها (اسرائیلی‌ها) درباره این موضوع گفتگو کردیم اما مذاکرات نتیجه‌ای نداشت".

 

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار