لباس شخصی‌ها باید در دانشگا‌ه‌ها مستقر شوند؟ | یک نماینده پاسخ داد

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مورد حضور نیروهای انتظامی و لباس شخصی در دانشگاه‌ها نیز، گفت: این مسئله یعنی ورود لباس شخصی یا نیروی انتظامی به دانشگاه نیز باید بررسی شود و اگر تخلفی انجام شده است با آن برخورد شود. اما باز هم این دلیل بر فحاشی واستفاده دانشجویان از الفاظ رکیک نمی شود.

لباس شخصی‌ها باید در دانشگا‌ه‌ها مستقر شوند؟ | یک نماینده پاسخ داد

به گزارش زنهار، نماینده مردم مرودشت در مجلس در مورد ممنوعیت ورود برخی دانشجویان به دانشگاه ها، گفت: اگر ما اعتراضاتی داریم باید درچارچوب قوانین و احترام متقابل باشد دانشجوی که می آید فحاشی وتوهین می کند باید طبق قانون با وی برخورد شود یعنی اگر شما درخیابان به یک فرد فحش رکیک بدهید آن فرد می تواند از شما شکایت کند و مجازات این نیز مشخص است فرقی هم نمی کند در درون دانشگاه یابیرون از دانشگاه باشد.

جلال رشیدی کوچی با بیان این مطلب گفت: باید رفتار این دانشجویان را -که تعدادشان بسیار کم است- از دانشجویان معترضی که اعتراضشان را به صورت مودبانه مطرح می کنند جدا کنیم. اینکه بگوییم چون دانشجو است هرچه بگوید نباید مورد مواخذه و برخورد قرار گیرد درست نیست.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مورد حضور نیروهای انتظامی و لباس شخصی در دانشگاه‌ها نیز، گفت: این مسئله یعنی ورود لباس شخصی یا نیروی انتظامی به دانشگاه نیز باید بررسی شود و اگر تخلفی انجام شده است با آن برخورد شود. اما بازهم این دلیل بر فحاشی واستفاده دانشجویان از الفاظ رکیک نمی شود.

من خودم در محیط دانشگاه رفتم و جلسه هم داشتم به هیچ عنوان فضا را فضای توهین آمیزی که الفاظ رکیک به کار ببرند ندیدم. نباید آن اقلیت محضی که ٣٠الی ۴٠نفر هستند و فحاشی می کنند را به عنوان اکثریت دانشجویان نشان دهیم.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس گفت: در دانشگاه شیراز تعدادی دانشجو اعتراض داشتند یکسری صحبت های هم شد و چند نفرهم بازداشت شدند اما بلافاصله با ورود مدیریت دانشگاه رفع اتهام شد و سرکلاس ها حضور یافتند.

در مورد سایر دانشجویان نیز به گفته مسئولان مربوطه کسانی که صرفا بحث شان اعتراضی بوده است اما با آنها برخورد شده است بدون تشکیل پرونده سرکلاس هایشان برمی گردند.

وی تصریح کرد: یک وقتی من دانشجو اعتراض می کنم اما زمانی من دانشجو هنجارشکنی می کنم و زمانی قصدم براندازی است و زمانی هم توهین می کنم که هر کدام از اینها احکامشان جدا است یعنی نوع برخورد با اینها فرق دارد ./ خبرآنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار