انجمن اسلامی دانشجویان:

با هتاکان در دانشگاه الزهرا برخورد کنید

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) با صدور نامه ای تاکید کرد: مسئولان دانشگاه با افرادی که سوار بر موج فتنه شده‌اند و پرده‌های عفت کلام و رفتار را دریده‌اند، به طور جدی و شفاف، برخوردی قاطع و بدون مماشات انجام پذیرد.

با هتاکان در دانشگاه الزهرا برخورد کنید

به گزارش زنهار؛ انجمن اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) دانشگاه الزهرا با ارسال نامه‌ای به مسئولان دانشگاه خواسته شد: با افرادی که سوار بر موج فتنه شده‌اند و پرده‌های عفت کلام و رفتار را دریده‌اند، به طور جدی و شفاف، برخوردی قاطع و بدون مماشات انجام پذیرد.

متن کامل نامه به شرح ذیل است: 

سرپرست محترم دانشگاه الزهرا (س)
سرکار خانم دکتر حق‌بین

سلام علیکم

همانطور که مستحضرید در تاریخ 4 آبان 1401، دومین بیانیه‌ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س)، در پِی هتاکی به مبانی اسلام و محکومیت هر نوع سکوت در مقابل آشوبگری‌ها و اهانت‌ها منتشر شد. 

در این بیانیه، سرپرست محترم دانشگاه مورد پرسش قرار گرفت که آیا اسلام و انقلاب اسلامی، خط قرمز مسئولان دانشگاه نیست؟! و اگر هست، چرا با دانشجویانی که به اسم اعتراض، به فحاشی، آشوبگری، اخلال در روند برگزاری کلاس‌ها و توهین به مبانی اسلام و انقلاب اسلامی دست می‌زنند، برخورد قانونی صورت نگرفته است؟!

آنچه این روزها شاهد هستیم، نامى جز وادادگى کامل دانشگاه در مقابل هتاکان به اسلام و قانون نداشته که مایه‌ى تاسف است. به این مماشات پایان دهید.

در حالى که همه در برابر قانون برابرند و دانشجو بودن نباید پوششى براى ارتکاب عمل خلاف قانون باشد.

این حجم از ملاحظات، برای افرادی که با توسل به هتاکى و توهین، جز ناامن کردن فضای دانشگاه، برهم زدن نظم عمومی دانشگاه و قدرت‌نمایی پوشالیِ ضدانقلاب هدفى ندارند؛ خطا است و محکوم به تغییر رویکرد و حتى درصوت لزوم تغییر مدیرانى است که جسارت تصمیم گیرى درست و پاسدارى از حقوق عامه‌ى دانشجویان را ندارند.

ما دانشجویان، از شما صراحتا درخواست داریم که اگر حقا و حقیقتا، خود و مدیرانتان را مسلمان و قائل به مبانی انقلاب اسلامی می‌دانید، پس هر چه زودتر با دانشجویانِ خاطی و ناقض قوانین، برخورد قانونی کنید و نگذارید عده‌ای اندک، آبروی دانشگاه را به بازی گرفته و امنیت روانی دانشجویان را مورد ریشخند قرار دهند.

همچنین یادآور می‌شویم که طبق قوانین آموزشی دانشگاه باید با آنان‌که بیش از تعداد مجاز، سر کلاس‌ها غیبت کرده‌اند و از همه مهم‌تر با غوغاسالاری، امنیت روانی چندین هزار دانشجو را در مخاطره قرار داده‌اند و مانع برگزاری روند آموزشی دانشگاه شده‌اند، برخورد قانونی صورت گیرد. 

آنانکه از اهانت به خط‌قرمزها ابایی نداشته‌اند، آنانکه دانشجویان انقلابی را تهدید کرده و مورد  هجمه‌ی الفاظ رکیک قرار داده‌اند و در یک کلام، با همه‌ی آنانی که سوار بر موج فتنه شده‌اند و پرده‌های عفت کلام و رفتار را دریده‌اند، به طور جدی و شفاف، برخوردی قاطع و بدون مماشات انجام پذیرد! باید دانشجویانی که هتاکی کرده‌اند، به مقدسات توهین کردند، قانون و حدود الهی را علنا نقض کردند، اخراج شوند یا هر برخورد قانونی دیگری قاطعانه اعمال شود تا سرانجام این‌گونه اعمال شنیع و خلافِ شان دانشگاه و قانون، بر همگان مشخص شود.


 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار