کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج:

دانشجویان با ولی خود در دانشگاه حاضر شوند

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در صورتی که خانواده متعهد شود که این رفتارها از سوی فرزندان دانشجوشان تکرار نشود احکام صادر را به حالت تعلیق در می‌آوریم و دانشجویان به کلاس درس خود برمی گردند.

دانشجویان با ولی خود در دانشگاه حاضر شوند

به گزارش زنهار؛ بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج در خصوص شایعه اخراج دانشجویان این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد. گفتنی است که طی چند روز گذشته در فضای مجازی اخباری مبنی بر اخراج ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه یاسوج منتشر شده بود.

به گزارش ایسنا، بهادر کرمی گفت: بعد از اینکه عده‌ای از دانشجویان به ناحق و به بهانه اینکه یک استاد سر یک کلاس به دانشجویان توهین کرد، که اصلا استاد به کسی توهین نکرد و دروغ محض بود و خودم شخصا فایل صوتی کلاس مذکور را گوش دادم و این مساله دروغ محض بود.

وی افزود: عده‌ای از دانشجویان به این بهانه طی دو روز (سی ام مهرماه و یکم آبان ماه ۱۴۰۱) جمع شدند روز اول برعلیه همین استاد شعار دادند و روز دوم با وجود اینکه در بین آن‌ها حاضر شدم و قول پیگیری مساله را دادم و متفرق شدند مجددا جمع شدند و شروع کردند به شعارهای هنجارشکنانه که با تذکر جدی دادن متفرق شدند و رفتند.

رئیس دانشگاه یاسوج اظهارکرد: قرار بود دانشجویان روز سوم جدی‌تر به میدان بیایند و تجمع کنند که طی روز دوم براساس دستورات انجام شده از سوی وزارت و استان، طبق قانون دانشجویان خاطی را که حرف گوش کن نیستند، اقدام بازدارنده جهت کنترل وضعیت انجام دادیم و حدود ۷۰ - ۸۰ نفر دانشجو بودند که برای ۲۰ دانشجو حکم تعلیق یک تا دو ترم زده ایم. روز سوم اوضاع کنترل شد و تجمعی صورت نگرفت و پس از ان فضا و جو دانشگاه آرام است. پس از اینکه دانشجویان تعلیقی پیگیر بودند که حکم آن‌ها لغو شود، ۱۰ روز مهلت دادیم که به شرطی که جو دانشگاه آرام باشد و دانشجویان خانواده‌های خود را به دانشگاه بیاورند تا در جریان قرار بگیرند در صورتی که خانواده متعهد شود که این رفتارها از سوی فرزندان دانشجوشان تکرار نشود احکام صادر را به حالت تعلیق در می‌آوریم و دانشجویان به کلاس درس خود برمی گردند.

رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: البته برخی از این دانشجویان سرکلاس خود حاضر می‌شوند و جو و فضای دانشگاه آرام شده و خبری نیست. اخبار اخراج ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه یاسوج کذب محض است و هیچ کدام صحت ندارد و احکام صادره تنها حکمی اولیه بازدانده هستند. اگر دانشجو قوانین و مقررات دانشگاه را رعایت کند بنایی بر اخراج دانشجو نداریم.

وی بیان کرد: نشست با انجمن‌های علمی، تشکل‌های سیاسی و کانون‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه را شروع کردیم، دنبال هستیم که با درخواست این تشکل‌ها تریبون‌های آزاد اندیشی برگزار کنیم تا گفتگو کنند، اردوهای فناوری و بازدیدهای علمی را در دانشگاه شروع کردیم و ۳۰ برنامه فرهنگی جهت اجرا در دانشگاه تصویب شده است که به زودی اجرا می‌شوند.

رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: همه اکنون جو دانشگاه عادی و کلاس‌ها دایر است البته طی همان دو روز تجمع دانشجویان هم کلاس‌ها دایر بود تنها طی دو ساعت ۱۶ تا ۱۸ برخی از دانشجویان کلاس نرفته بودند.

گفتنی است که طی چند روز گذشته در فضای مجازی اخباری مبنی بر اخراج ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه یاسوج منتشر شده بود.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار