هدف اصلی حادثه اوین فرار کردن زندانی‌ها بود

معاون پارلمانی رئیس جمهور می‌گوید: برخی بر این باور هستند که دانشجویان به دنبال آرامش نیستند بلکه می‌خواهند جنجال به پا کنند و فحش بدهند در نتیجه گوش شنوایی وجود ندارد.

هدف اصلی حادثه اوین فرار کردن زندانی‌ها بود

به گزارش زنهار؛ سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره علت اصلی حادثه اوین گفت: هدف اصلی حادثه اوین این بود که زندانی‌ها به دنبال راهی برای فرار بودند.

او در واکنش به اینکه نمایندگان مجلس گفتند حادثه اوین با هدف از بین بردن مهدی هاشمی صورت گرفته بود افزود: بنده از این قضیه اطلاع ندارم. بنده خبر مربوط به ارتباط حادثه اوین با مهدی هاشمی را امروز مشاهده کردم پیش از این کسی نگفته بود. در هر صورت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بر روی این قضیه کار می‌کنند و ما خیلی از جزئیات آن مطلع نیستیم.

حسینی در واکنش به اختلافات وزیر علوم با سخنگوی دولت درباره سرکشی به دانشگاه‌ها تصریح کرد: درباره سرکشی به دانشگاه‌ها بحث سخنگو و وزیر نیست. در حقیقت درباره این اقدام دو نظر وجود دارد که آن هم عبارت است از اینکه، حضور مسئولین دولتی در دانشگاه‌ها باعث آرامش می‌شود و یا شرایط را دامن می‌زند. برخی بر این باور هستند که دانشجویان به دنبال آرامش نیستند بلکه می‌خواهند جنجال به پا کنند و فحش بدهند در نتیجه گوش شنوایی وجود ندارد. لذا می‌گویند اجازه بدهیم شرایط آرام‌تر شود و مسئولین دولتی در یک فضای منطقی در دانشگاه حضور پیدا کنند حتی مناظره تشکیل شود و افراد مختلف حضور پیدا کنند.

عضو کابینه دولت سیزدهم در واکنش به اینکه به گفتگو اشاره کردید در حال حاضر چهره‌های سیاسی به گفتگو تاکید می‌کنند آیا دولت از آمادگی لازم برای گفتگو با جناح‌های مقابل برخوردار است خاطرنشان کرد: دولت همیشه اهل گفتگو است و استقبال می‌کند. رئیسی حتی در جلساتی از مخالفان سیاسی دعوت کرد که آنها حضور پیدا کنند و نظرت خود را مطرح کنند. از طرفی رئیس جمهور همیشه به وزرا تاکید کرده که با گروه‌های مختلف اعم از نخبگان و فعالان سیاسی و فرهنگی در ارتباط باشند و نظرات آنها را بشنوند.

حسینی در واکنش به اینکه اخیراً رئیسی با چهره یا چهره‌هایی از جریان مقابل گفتگو کرده است یادآور شد: خیر بنده سراغ ندارم که در این چند روز گفتگویی میان رئیسی و چهره‌های جریان مقابل شکل گرفته باشد اما گروه‌های سیاسی و نمایندگان با هر نوع گرایش سیاسی اعم از اصلاح‌طلب با رئیس جمهور گفتگو کرده‌اند./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار