ارمنستان از ما پراید نمی‌گیرد/ خانواده مهسا امینی نیازی به ما ندارند

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبری مبنی تولید خودرو ایرانی در ارمنستان تصریح کرد: ارمنستان کشور تاپی نیست که در زمینه خودروسازی از ما بهتر باشد اما وقتی این زمینه وجود داشته باشد که محصولات و فناوری خود را به هر کشوری در منطقه صادر کنیم باید از این فرصت استفاده کنیم.

ارمنستان از ما پراید نمی‌گیرد/ خانواده مهسا امینی نیازی به ما ندارند

به گزارش زنهار؛ بهزاد رحیمی، نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه آیا به عنوان نماینده مردم این منطقه با خانواده امینی در ارتباط هستید یا خیر گفت: خانواده امینی وکیل دارند و از طریق مرجع قضایی امور خود را پیگیری می‌کنند لذا نیازی به ما ندارند و خودشان از نظر قانونی پیگیری می‌کنند. وکیل خانواده امینی گفته بود بررسی این مسئله در صلاحیت مجلس نیست و خودشان پیگیری می‌کنند. 

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبری مبنی تولید خودرو ایرانی در ارمنستان تصریح کرد: ارمنستان کشور تاپی نیست که در زمینه خودروسازی از ما بهتر باشد اما وقتی این زمینه وجود داشته باشد که محصولات و فناوری خود را به هر کشوری در منطقه صادر کنیم باید از این فرصت استفاده کنیم. ارمنستان صنایعی در حوزه خودرو ندارد. بنابراین وقتی خودروسازی ما بتواند در ارمنستان بازار پیدا کند موفقیت است چه اشکالی دارد؟ ما نیاز به بازار صادرات و صدور فناوری داریم البته آنها از ما پراید نمی‌گیرند قطعا محصولات جدید ایران خودرو وارد بازار آن کشور می‌شود.

رحیمی با اشاره به تاثیر انتقادات مجلس بر خودروسازی اظهار کرد: انتقادات نسبت به خودروسازان موثر بوده کما اینکه خودروهایی از چرخه تولید خارج کردند و خودروهای جدید با استانداردهای مناسب آوردند و نکته دیگر اینکه روند تولید هم شتاب گرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر افزایش صادرات خودرو به کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: صادرات خودرو یک فرصت محسوب می‌شود و در این راستا فرقی نمی‌کند که صادرات به افغانستان صورت می‌گیرد یا ارمنستان چراکه آنها از ما پراید یا سمند نمی‌گیرند و قطعا از سبد محصولات جدید و به‌روز می‌خرند. از طرف دیگر آنها به خودروسازهای دیگر دسترسی دارند و محدودیت ما را ندارند لذا خودروسازان دیگر هم محصولات خود را به این کشورها صادرات می‌کنند.

رحیمی در واکنش به اینکه ایران خودرو توان رقابت با خودروسازان خارجی را دارد یا خیر یادآور شد: خودروسازی در ترکیه و جاهای دیگر هم وجود دارد اما با توجه به کلاس و رنج قیمتی که خودروسازان ایرانی پیشنهاد می‌دهند شاید مخاطبین و مصرف کنندگان خودشان را داشته باشند./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار