سردار جلالی: کسانی که برای اینستاگرام و واتس‌اپ فرش قرمز پهن کردند مسئول ناامنی امروزند

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پلتفرم‌های خارجی تلاش کردند تا فضای افکار عمومی را در حوادث اخیر به بیگانگان واگذار کنند و آن کسانی که برای تلگرام، واتساپ و اینستاگرام فرش قرمز پهن کردند امروز مسئول ناامنی‌های اقتصادی و مسائل اجتماعی در کشور هستند.

سردار جلالی: کسانی که برای اینستاگرام و واتس‌اپ فرش قرمز پهن کردند مسئول ناامنی امروزند

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پلتفرم‌های خارجی تلاش کردند تا فضای افکار عمومی را در حوادث اخیر به بیگانگان واگذار کنند و آن کسانی که برای تلگرام، واتساپ و اینستاگرام فرش قرمز پهن کردند امروز مسئول ناامنی‌های اقتصادی و مسائل اجتماعی در کشور هستند.

سردار غلامرضا جلالی در نشستی خبری به مناسبت بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: شعار سال پدافند غیر عامل پدافند «دانش‌بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها و تداوم کارکردها» است، در این چارچوب تلاش شده در هر روز هفته در موضوعی خاص به تبین اصول بپردازیم، پدافند اقتصادی، جمعیت، قدرت ملی، پدافند شهری و شهر پایدار، پدافند سایبری و پدافند زیستی و اموزش عمومی مردم از محورهای اقدامات ماست.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل برگزاری چندین رزمایش‌ برای ارتقاع سطح آمادگی در حوزه‌های مختلف را از برنامه‌های سالانه سازمان متبوعش اعلام کرد و افزود: در حوزه برگزاری رزمایش، به موضوعاتی که به آسایش مردم کمک می‌کند می‌پردازیم از جمله رزمایش قطع برق و سایبری.

وی با تاکید بر اینکه ایستادگی در برابر استکبار دلیل هجمه‌ها و توطئه‌های مختلف دشمن علیه ایران است، گفت: شاهدیم که صداهای مختلف وحدت ملی را هدف گرفته‌اند و تحولاتی از جنس فناوری موجب شده که اغتشاشگران از بستر اعتراضات مردمی فرصتی برای ایجاد التهاب و اغتشاش به دست آورند.

جلالی یادآور شد: امروز شاهد یک جبهه و جنگ ترکیبی علیه انقلاب اسلامی هستیم که با استفاده از فناوری، عکس و فیلم و در قالب یک جنگ ترکیبی از اعتراضات مردمی دنبال فرصتی برای ایجاد التهاب و اغتشاش است تا میان اقوام مختلف ایران اختلاف ایجاد کند اما ملت ما که از اقوام مختلف تشکیل شده، قرن‌هاست که متحد در مقابل دشمن ایستاده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: دشمن تلاش کرده در جنگی ترکیبی خطوط اعتراض اجتماعی را با براندازی ترکیب کند و تلاش کرده دوقطبی‌های بسیاری از جمله در زمینه قومیت‌ها ایجاد کند.

وی افزود: پلتفرم‌های خارجی تلاش کردند تا فضای افکار عمومی را به بیگانگان واگذار کنند و آن کسانی که برای تلگرام، واتساپ و اینستاگرام فرش قرمز پهن کردند امروز مسئول ناامنی‌های اقتصادی و مسائل اجتماعی در کشور هستند.

جلالی تصریح کرد: پلتفرم‌های خارج‌پایه علیه امنیت ما کار می‌کنند و دیده‌ایم که از یک طرف تصاویر سردار سلیمانی را حذف می‌کند اما اجازه می‌دهد ویدیو آموزشی ساخت کوکتل مولوتوف در آن فضا انتشار یابد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: دشمن تلاش کرد که در کشور ما انشقاق قومی به وجود آورد. این راهبرد در گذشته شکست خورده است اما در شرایط فعلی در قالب گروهک‌های تجزیه‌طلب سعی کردند این فضا را باز ایجاد کنند.

جلالی ادامه داد: دشمنان همچنین تلاش کردند ایران را سوریه‌سازی و لیبی‌سازی کنند و این اهداف رژیم صهیونیستی و آمریکا از رخدادهای اخیر بود. ما سنگین‌ترین عملیات شناختی علیه کشور را در ماه‌های اخیر تجربه کردیم و حجم تبلیغات به کار گرفته شده علیه مردم ما در این مدت بی‌سابقه بود.

وی با بیان اینکه برابر همه آمارهای مقایسه‌ای زنان‌مان در کشور نسبت به پیش از انقلاب وضعیت بهتری دارند، اظهار کرد: خوشبختانه ما توانستیم با حادثه اخیر به طور جدی مقابله کنیم و ملت ما پاسخ دندان‌شکنی به کسانی داد که دنبال اغتشاش و آشوب در کشور بودند. ملت راه خود را از آنان جدا کرد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: چه کسی می‌تواند باور کند شخصی تحت عنوان حمایت از زن ایرانی، چادر از زن ایرانی در خیابان بکشد در حالی که مدعی است هدف ما حمایت از زنان است؟

وی با اشاره به حملات سایبری اخیر به زیرساخت‌های کشور اعلام کرد: در مدت اخیر شاهد حملات سایبری بودیم. با ۱۲۰ حمله سنگین سایبری به زیرساخت‌ها در بیست روز گذشته مقابله شد. دشمن تلاش کرد در این زمینه تبلیغات زیادی داشته باشد که عمدتا دروغ بود. این حجم از تهدید سایبری تاکنون علیه کشوری صورت نگرفته است و با ۹۰ درصد آن‌ها مقابله شد و ما با سامانه‌های بومی به مقابله با این حملات پرداختیم که از کیفیت‌های خوبی برخوردار هستند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار