حامد اسماعیلیون با وعده پول مردم را به خیابان آورد؟ | ایرنا مدعی شد

شنیده ها حاکیست که گردانندگان تجمع برلین، دست به دامن گروه‌های مدنی غیر ایرانی از جمله دگرباش‌ها و پناهندگان سایر کشورها شده و آن‌ها را با وعده‌های مالی به تجمع آورده بودند.

حامد اسماعیلیون با وعده پول مردم را به خیابان آورد؟ | ایرنا مدعی شد

به گزارش زنهار، شنیده ها حاکیست که گردانندگان تجمع برلین، دست به دامن گروه‌های مدنی غیر ایرانی از جمله دگرباش‌ها و پناهندگان سایر کشورها شده و آن‌ها را با وعده‌های مالی به تجمع آورده بودند.

برلین قرار بود با توجه به جوسازی‌های اخیر ضد انقلاب کانون تجمع گسترده اعتراض ایرانیان خارج‌نشین باشد. رسانه‌های ایرانی معاند برای اجرای یک عملیات گسترده روانی تدارک دیده و از نخستین ساعات آغاز این حرکت به اصطلاح اعتراضی، با انتشار تصاویر ساختگی و ارائه آمارهای تخیلی دست به‌کار شدند.

بیشتر تصاویر با هدف نشان دادن آمار بالای مشارکت گنندگان لانگ شات نشان داده می‌شود اما هنگامی که دوربین چهره معترضان را از نزدیک نشان می‌داد دو نکته حائز اهمیت بود. شمار قابل توجهی که ایرانی نبوده و احتمالا برای شرکت در این تجمع اجاره شده بودند؛ و گروه دیگری که با تکان دادن پرچم گروه‌های تجزیه طلب چهره واقعی و انگیزه نهایی معاندین از اغتشاشات اخیر را نشان دادند. شنیده ها نیز حاکیست که گردانندگان تجمع برلین، دست به دامن گروه‌های مدنی غیر ایرانی از جمله دگرباش‌ها و پناهندگان سایر کشورها شده و آن‌ها را با وعده‌های مالی به تجمع آورده بودند.

اما در این میان اقدامات وقیحی نیز توسط گردانندگان پشت صحنه این تجمع، آنهم به نام مطالبه معترضان ایرانی انجام شد؛ که از آن جمله می‌توان به قرائت بیانیه‌ای در حمایت از همجنسگرایی و قالب کردن آن به عنوان یکی از اولویت‌های مطالبات معترضان اشاره کرد.

واقعیت این است که اگرچه جامعه ایران مطالباتی دارد، اما با خاستگاه اغتشاشگران که از نهادهای امنیتی غربی تغذیه فکری می‌شوند متفاوت است. اغتشاشگران به نام مطالبه زنان برهنه می‌شوند و به ساحت بانوی ایرانی اهانت می‌کنند، به نام دمکراسی از عناصر ضد دمکراسی و کودتاچی حمایت می‌کنند و به نام دفاع از آزادی، حامی تشدید تحریم‌ها علیه ایران هستند.

یکی از سردمداران اغتشاشات که از حامیان سرسخت تشدید تحریم‌ها علیه ایران است، فردی به نام حامد اسماعیلیون است. او پدر و همسر یکی از جانباختگان هواپیمای اوکراینی است که پس از این اتفاق تبدیل به سخنگوی خانواده‌های قربانیان و پس از فوت مهسا امینی ارتباطش با گروهک منافقین عیان شد.

رسانه‌های معاند فارسی زبان سرمایه‌گذاری تبلیغاتی هنگفتی را برای قهرمان‌سازی از وی صورت داده‌ و به همین خاطر تجمع برلین فرصت مناسبی برای بهره‌برداری از اعتبار نداشته او بود. اما واقعیت این است که جایگاه تحمیلی اسماعیلیون نزد ضد انقلاب هم سووال برانگیز است و بررسی شبکه‌های مجازی نشان می‌دهد که اپوزیسیون او را در جایگاه لیدر خود نمی‌بینند.

با این حال نامبرده در تجمع برلین با اظهارنظرهای تکراری و ادعاهای نخ‌نما اما هماهنگ با اتاق فکر رسانه‌های معاند مطالباتی را درباره لزوم تشدید تحریم‌ها علیه ایران مطرح کرد. ادعاهایی که سه روز پیش هم توسط نماینده یکی از رسانه فارسی زبان مستقر در لندن در نشست بریفینگ دفتر نخست وزیر انگلیس مطرح و درباره تشدید اقدامات علیه ایران سووال شد که نشان‌گر ماهیت فکری اتاق فکر واحد عناصر ضد انقلاب است.

اما تجمع برلین که ضد انقلاب مانور زیادی روی آن می‌دهد بی حاشیه هم نبود و از آن‌جمله می‌توان به برخی درگیریهای مجدد میان خود تجمع کنندگان اشاره کرد. در سایر کشورهای اروپایی نیز وضعیت مشابه بود و درصد بالایی از اخبار منتشر شده محصول تخیلات و اهدافی بود که محقق نشد و شکست دیگری را در کارنامه سیاه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت کرد./ ایرنا

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار