فعال اصلاح‌طلب: مردم متوجه فرق رئیسی با روحانی شدند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دولت آقای رئیسی نمی تواند عدم موفقیت خودش را مثل آقای روحانی به سنگ اندازی های رقبا و مخالفین نسبت بدهد.

فعال اصلاح‌طلب: مردم متوجه فرق رئیسی با روحانی شدند

به گزارش زنهار؛ دولت سیدابراهیم رئیسی در پانزدهمین ماه مسئولیت به سر می برد و ادعا دارد در این مدت کارهای بزرگی انجام داده و به دستاوردهای خارق العاده ای رسیده است.

حسن رسولی در گفتگو با نامه نیوز درباره نوع نگاه مردم به دولت سیدابراهیم رئیسی در مقایسه با دولت حسن روحانی گفت: برای افکارعمومی تفاوت قائل شدن بین مواضع و عملکرد دولت آقای روحانی و دولت آقای رئیسی کاملا مشهود است به عنوان مثال دولت آقای روحانی به لحاظ انسجام ملی و روابط و مناسباتش با سایر ارکان نظام و نهادهای موثر در بخش های تقنینی و قضایی دچار چالش جدی بود که یکی از دلایل عدم موفقیت او در به سرانجام رساندن برجام وجود همین عدم هماهنگی و انسجام حاکمیتی بود.

وی افزود: اگر دولت آقای روحانی با آن چالش ها مواجه نبود می توانست با به ثمر نشاندن برجام و کاهش تحریم ها در پایان 8 سال خودش به یک دستاورد قابل توجهی دسترسی پیدا کند که این عدم انسجام مانع شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: در حوزه سیاست داخلی نیز بین دولت آقای روحانی و دولت آقای رئیسی تفاوت های آشکاری وجود دارد مثلا وزیر فناوری و ارتباطات دولت آقای روحانی نه تنها در جهت ایجاد انسداد در فضای مجازی و جلوگیری از دسترسی مردم به اطلاعات مانعی ایجاد نمی کرد بلکه در جهت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات عمل می کرد، حال آنکه در این دولت به ویژه در بحران جاری در جهت عکس آن با تضییع یکی از حقوق اساسی ملت یعنی دسترسی آزاد به اطلاعات مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در سایر حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی وجوه تفاوت و تمایز بارزی بین این دو دولت وجود دارد که می توان به تحلیل و ارزیابی مواضع و عملکرد هر دو دولت مبتنی بر این نقاط افتراق و تمایز اشاره کرد.

رسولی درباره نوع قضاوت امروز مردم از عملکرد دولت روحانی بیان کرد: افکار عمومی به ویژه نسل سوم از کارکردها ناراضی هستند و در مجموع افق مثبت و امیدوارکننده ای را جلوی خود نمی بینند. میزان این نارضایتی در یک سال و نیم دولت آقای رئیسی نسبت به دولت آقای روحانی افزایش پیدا کرده است و به ناراضیان از عملکرد دولت افزوده شده است چراکه با وجود همراهی و هماهنگی سایر قوا و نهادها با دولت، تقریبا هیچ کدام از وعده های اقتصادی آقای رئیسی به گواه شاخص های آماری بانک مرکزی و مرکز آمار ایران عملی نشدند.

وی افزود: بخشی از افکارعمومی به ویژه کسانی که به آقای رئیسی رأی دادند انتظار داشتند در حاکمیت یکپارچه و یکدست امکان گرفتن تصمیمات سخت و دشوار فراهم باشد اما در پانزده ماه گذشته موافقان و دلسوزان نظام همواره از دولت آقای رئیسی حمایت کردند حال آنکه وضعیتی کاملا متفاوت را زمان دولت آقای روحانی شاهد بودیم لذا دولت آقای رئیسی نمی تواند عدم موفقیت خودش را مثل آقای روحانی به سنگ اندازی های رقبا و مخالفین نسبت بدهد.

این فعال سیاسی تأکید کرد: به رغم هموار بودن بستر برای فعالیت دولت سیزدهم، توفیق این دولت در کسب دستاوردهای بزرگ و مجاب کننده برای اکثریت ملت ناچیز بوده است.

 

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار