سازوکار انتخاب و گزینش نخبگان جوان در دیدار با رهبر انقلاب

دهقانی فیروزآبادی سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به دیدار امروز نخبگان با مقام معظم رهبری و نحوه انتخاب نخبگان حاضر در جلسه اظهار کرد: برای دیدار امروز به ۹ هزار و ۷۰۰ نفر از اعضای بنیاد ملی نخبگان شامل استادیاران جوان، دانشجویان دکتری، پسادکتری، برگزیدگان طرح شهید احمدی روشن فراخوان داده شد که از این تعداد ۳۵۰ متن سخنرانی پیشنهادی دریافت شد.

سازوکار انتخاب و گزینش نخبگان جوان در دیدار با رهبر انقلاب

به گزارش زنهار، روح الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به دیدار امروز نخبگان با مقام معظم رهبری و نحوه انتخاب نخبگان حاضر در جلسه اظهار کرد: برای دیدار امروز به ۹ هزار و ۷۰۰ نفر از اعضای بنیاد ملی نخبگان شامل استادیاران جوان، دانشجویان دکتری، پسادکتری، برگزیدگان طرح شهید احمدی روشن فراخوان داده شد که از این تعداد ۳۵۰ متن سخنرانی پیشنهادی دریافت شد.

وی افزود: بر روی متون دریافتی داوری تخصصی صورت گرفت و تاکید شد که سخنرانی‌هایی انتخاب شود که منحصرا صنفی نباشد بلکه مسائل کلان را طرح کرده و راهکار عملیاتی ارائه داده باشد، بر این اساس ۴۰ سخنرانی انتخاب شد.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: در مرحله آخر نخبگان انتخاب‌شده در جلسات داوری حاضر شدند و متن‌های خود را برای تیم‌های داوری ارائه دادند که از این بین ۷ سخنرانی انتخاب شد تا در جلسه امروز سخنرانی داشته باشند.

سازوکار انتخاب و گزینش نخبگان جوان در دیدار با رهبر انقلاب

دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: با توجه به اینکه مجموع ۴۰ سخنرانی متن‌های ارزشمندی بودند، کتابی تحت عنوان ۴۰ روایت نخبگی چاپ شده است که امروز تقدیم رهبر معظم انقلاب خواهد شد.

وی درباره تاثیر دیدار امروز در راهبردهای معاونت علمی گفت: این دیدار غیر از سال‌هایی که تحت تاثیر کرونا بود، هر سال از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار می‌شود. این دیدار، رهنمود است تا مسیر راه معاونت علمی ریاست جمهوری را برای حداقل یک سال آینده روشن کند. نکات، نقدها و توصیه‌های مقام معظم رهبری به سیاستگذاری‌های معاونت علمی کمک خواهد کرد.

دهقانی فیروزآبادی جنبه دیگر دیدار امروز را احساس نزدیکی نخبگان با مقام معظم رهبری دانست و افزود: بخشی از این جلسه تکریم است چرا که مشخص می‌کند که در این شرایط سخت که همچنان کرونا وجود دارد عالی‌ترین مقام کشور با تمام انرژی برای نخبگان وقت می‌گذارند و حدود ۳ ساعت با آنان صحبت می‌کنند، این دیدار باعث می‌شود که روح امیدی در میان جوانان نخبه ایجاد شود.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: در سال‌های گذشته کسی مانند مقام معظم رهبری سلسله جنبان گفتمان نخبگی نبوده است ایشان در همه دولت‌ها تاکیدات زیادی به استفاده از نخبگان داشتند. به همین دلیل از این جهت دیدار برای نخبگان جذابیت دارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار