چرا اخبار درست درباره اوین منتشر نمی‌شود؟

از شب گذشته تا الان روایت دقیق و درستی از آنچه اتفاق افتاده منتشر نشده خبرهایی از قول منابع آگاه منتشر می شوند بعد تکذیب و باز خبر دیگری منتشر می شود.

چرا اخبار درست درباره اوین منتشر نمی‌شود؟

به گزارش زنهار، از شب گذشته تا الان روایت دقیق و درستی از آنچه اتفاق افتاده منتشر نشده خبرهایی از قول منابع آگاه منتشر می شوند بعد تکذیب و باز خبر دیگری منتشر می شود.

آقایان جنگ رسانه‌ای را دریابید! هنوز دیر نشده، یک مسئول بیاید و سیر تا پیاز اتفاق اوین را شرح بدهد

شب گذشته بود که خبری از آتش سوزی در زندان اوین منتشر شد از زمان اعلام غیر رسمی تا اعلام رسمی حادثه در رسانه‌ها، وزارت خارجه آمریکا به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت گزارش‌ها از زندان اوین را به صورت اضطراری پیگیری می‌کنیم و با سوییس به عنوان حافظ منافع خود در تماسیم. رسانه های فارسی زبان هم خبر را منتشر کردند.

از شب گذشته تا الان روایت دقیق و درستی از آنچه اتفاق افتاده منتشر نشده خبرهایی از قول منابع آگاه منتشر می شوند بعد تکذیب و باز خبر دیگری منتشر می شود، اطلاعات قطره چکانی و با جزئیات اندک و عموما کلی منتشر می شود درست در زمانی که رسانه های فارسی زبان قصد دارند از این اتفاق یک فاجعه بسازند تا مردم را خشمگین کنند یک موضوع بسیار پررنگ است "ضعف روایت"چیزی که نبودش در ماجرای مهسا امینی باعث شد تا روایت های غیرواقعی براصل ماجرا غلبه داشته باشد.

موضوعی که امروز در گزارش مجلس هم به آن تاکید شد که اگر روایت دقیق و به موقعی از آنچه اتفاق افتاده بود منتشر می‌شد تبعات اجتماعی اتفاق را کم‌می‌کرد. اشتباهی که به نظر می رسد از آن درس نگرفته ایم و دوباره تکرارش کرده ایم.

بهتر آن بود که صبح امروز یک مقام مسئول می‌آمد، در رسانه ملی سیر تا پیاز اتفاق شب گذشته اوین را شرح می داد تا راه را برای هر نوع خبرسازی و جعل روایت ببنند، البته هنوز هم دیر نشده./ خبرآنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار