معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی:

دیوارنگاره میدان ولیعصر غلط بود

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی افزود: بی‌تدبیری هم حدی دارد. اینکه خواستند از همه سلایق اجتماعی نماینده بگذارند، از منظر احترام به لایه‌های اجتماعی خوب است، ولی درک این حد غرض‌ورزی در حذف ‌زن خانه‌دار دشواراست. شاید از منظر کسانی، زن خانه‌دار منزوی است و ناموفق درحالی‌که می‌دانیم در عبور از مسیر جامعه سازی اسلامی و نیل با تمدن نوین اسلام زن در اجتماع و زن در خانه هردو کارکردهای مهمی دارند. این و معکوسش مضرترین تلورانس نگاه فرهنگی به اجتماعی است.

دیوارنگاره میدان ولیعصر غلط بود

به گزارش زنهار، معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی افزود: بی‌تدبیری هم حدی دارد. اینکه خواستند از همه سلایق اجتماعی نماینده بگذارند، از منظر احترام به لایه‌های اجتماعی خوب است، ولی درک این حد غرض‌ورزی در حذف ‌زن خانه‌دار دشواراست. شاید از منظر کسانی، زن خانه‌دار منزوی است و ناموفق درحالی‌که می‌دانیم در عبور از مسیر جامعه سازی اسلامی و نیل با تمدن نوین اسلام زن در اجتماع و زن در خانه هردو کارکردهای مهمی دارند. این و معکوسش مضرترین تلورانس نگاه فرهنگی به اجتماعی است.

وی ادامه داد: این نگاه همان رویکرد سلبریتی پرور است که امروز نتیجه‌اش را می‌بینیم. چرا اصرار داریم در موضوعاتی که پشتوانه علمی و تحقیقی متقن نداریم کار میدانی انجام دهیم که نامش بشود شوآف رسانه‌ای و تبلیغاتی!؟ واقعاً جایی که پوپولیست گرایی به عقلانیت غلبه کند، آنجا مهلکه است.

عرب صادق گفت: این قبیل رفتارهای سازمانی اگر موجب تعمیق شکاف اجتماعی و کاهش سرمایه اجتماعی حاکمیت می‌شود و هزینه‌تراشی برای نظام و کشورمان است که درنهایت آسیب آن به ملت می‌رسد و خود بستر همه نارضایتی‌ها و قانون‌گریزی‌هاست. این نه‌فقط اعتماد زدایی مردم بر حاکمیت که به اعتماد متقابل مردم هم سرایت دارد.

وی گفت: رسانه‌ها باید نقش پیشران در تقویت سرمایه اجتماعی داشته باشند اما امروز اکثر رسانه‌های ما بر تعمیق شکاف اجتماع دامن می‌زنند، نمونه‌اش در همین کار به‌اصطلاح فرهنگی میدان ولی‌عصر (عج) است که سراسیمه و بدون پشتوانه فکری قوی نصب شد و بعد هم برداشتند! آن محوری که می‌تواند وحدت ساز باشد جامعه نمونه اسلامی است.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی افزود: رسانه‌های ما باید برای ساخت جامعه نمونه اسلامی خانه‌تکانی کنند و در رأس آن رسانه ملی باید به مرجعیت و جامعیت ازدست‌رفته خود را بیابید و لازم است زبان مردم باشد. عده‌ای می‌گویند توضیح شما توجیه است و توجیه ما توضیح و نظرشان از گفتگو این است که تو همان را بگو که من گفتم.

وی گفت: این‌ها در خارج مرزها و رسانه‌هایشان وحدت را در فرهنگ جامعه‌محور اسلامی زدوده‌اند و باید مرزبندی مشخصی با آن‌ها ایجاد گردد تا خواسته‌های جامعه مطابق آنچه باشد که نیاز واقعی مردم است نه آنچه این قبیل جریان‌های سیاسی به نام اصلاح جامعه، دیکته می‌کنند. به‌هرحال این جریان‌های سیاسی باید در عمل به مردم برگردند.

عرب صادق با اشاره به اینکه گرچه دیوارنگاره حذف شد اما اولاً جامعه هنری به بازیگران تقلیل نمی‌یابد افزود: دوما مفاخر زنان سرزمین من مادران شهدایی هستند که ...خون فرزندشان را و عزیزترین جان زندگی‌شان را به آرمان‌های انقلاب و امنیت وطن هدیه دادند اینکه مدنیت غربی در مقابل تمدن اسلامی قرار می‌گیرد و تعداد انگشت‌شماری و معدود و محدودی افتخارشان به جوایز این‌هاست که سینما را ابزار نفوذ و جنگ نرم می‌خواهند همه سینمای ما نیست که سینمای ما سینمای فاخر انقلاب هست که سیر تمدن سازی نوین اسلامی با آن طی می‌شود

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در پایان گفت: اگر جامعه‌شناسی و فرهنگ‌سازی درستی صورت بگیرد توسعه سیاسی هم رقم خواهد خورد. باید اولویت‌های فرهنگی را درست بشناسیم و زمان‌شناس و موقعیت‌شناسی خود را هم تقویت کنیم تا انرژی نهفته جامعه را به سمت اهداف مطلوب به‌کارگیریم./ خبرآنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار