ادعای جنجالی یک نماینده درباره فیلتر کردن تلگرام و توئیتر

نماینده مجلس، در مورد فیلتر شدن دائمی شبکه های مجازی گفت: فیلتر کردن چاره کار نیست و پاک کردن صورت مسئله است. اینکه ما سرمان را در برف کنیم به منزله این نیست که خطرات پیرامونی ما وجود ندارد.

ادعای جنجالی یک نماینده درباره فیلتر کردن تلگرام و توئیتر

به گزارش زنهار، جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس، در مورد فیلتر شدن دائمی شبکه های مجازی گفت: فیلتر کردن چاره کار نیست و پاک کردن صورت مسئله است. اینکه ما سرمان را در برف کنیم به منزله این نیست که خطرات پیرامونی ما وجود ندارد. تجربه هم ثابت کرده است که فیلتر کردن راهکارنیست اگر قرار بود که با فیلتر کردن جلوی آشوب را بگیریم که ما فیسبوک، توئیتر، تلگرام را فیلتر کردیم و قاعدتا نباید دیگر اتفاقی می افتاد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهار کرد: فیلترینگ، روش کار نیست. الان من استوری در اینستاگرام گذاشتم نسبت به قبل از فیلتر تعداد بازدید کننده هزار نفر کم شده است و این یعنی این افراد و مردم در اینستاگرام هستند و با فیلترشکن دسترسی دارند. فیلتر شدن راه چاره نیست و فقط کسب و کار و زندگی خیلی افراد را مختل کرده است و به اقتصاد ضربه زده است.

وی ادامه داد: عده ای اعتقادشان این است که باید شبکه اجتماعی داخلی باشد. ما نمی گوییم نباشد ما می گوییم باشد اتفاقا زیرساخت آن را هم تقویت و کمک هم کنند ولی آنچه که یک شبکه اجتماعی را قوی می کند حضور مردم است یعنی مخاطب و کاربر است که به یک شبکه اجتماعی ارزش می دهد.

او ادامه داد: اگر این فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را به موج های بلند و سهمگین تعبیر و تفسیر کنیم و یک نفر بخواهد جلوی این موج بایستد و بگوید نمی گذارم این موج به ساحل برسد چه اتفاقی می افتد؟ این موج به سرش می خورد و پخش زمینش می کند. هنر آن فرد باید این باشد که با تهیه یک تخته موج سواری و یادگیری موج سواری از آن به جای اینکه به خودش آسیب بزند لذت ببرد ما باید این را یاد بگیریم.

وی ادامه داد: عده ای با این استدلال که این شبکه ها بستر اغتشاشات را فراهم کرد و با همین موضوع، دنبال فیلتر کردن هستند. خیلی از افرادی که می خواهند شبکه های اجتماعی را فیلتر کنند در مجلس هستند. تا آنجایی که بتوانیم تلاش می کنیم جلوی این روش را بگیریم. این روش یعنی فیلتر شبکه های مجازی جواب نمی دهد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس ادامه داد: خیلی ها به این نتیجه رسیدند که بستر این آشوب ها که از اعتراض به آشوب تبدیل شد در فضای مجازی و اینستاگرام و واتس اپ بوده و باید فیلتر شوند و برای همین این استدلال را آورده اند و این اقدام را انجام می دهند که ما تلاش می کنیم که این اتفاق نیفتد.

رشیدی کوچی تصریح کرد: ما هم موافق ساماندهی فضای مجازی هستیم. در اینکه شبکه های اجتماعی بستر برخی آشوب ها را فراهم می کنند شکی نیست اما تجربه گذشته نشان داده بستن این شبکه ها راه چاره نیست. چرا که ما تجربه فیلتر شدن در گذشته را داشته ایم و این موارد استمرار داشته است و مردم با فیلتر شکن به این فضا دسترسی دارند.

وی خاطر نشان کرد: این روش یعنی فیلتر شدن فضای مجازی اشتباه است. ما قائل به سطح دسترسی هستم. یعنی شما به عنوان خبرنگار یک سطح دسترسی، دانشجو یک دسترسی، نماینده مجلس یک سطح دسترسی و یک دانش اموز یک سطح دسترسی داشته باشد. چیزی که در همه دنیا هست. ما آمده ایم می گوییم کلا این فضا را ببندیم که هیچ اتفاقی نیفتد و می بندیمش دوباره اتفاق می افتد. در اینکه شبکه های اجتماعی بستر برخی آشوب ها را فراهم می کنند شکی نیست اما تجربه گذشته نشان داده است که بستن این شبکه ها راه چاره نیست./ خبرآنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار