دستور یک نماینده از وزیر کشور | عذرخواهی کن

نماینده تبریز می‌گوید: عصر، عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات است. جوانانی که در ایران زندگی می‌کنند با جوانی که در کشورهای دیگر زندگی می‌کند به واسطه همین ارتباطات با همدیگر مرتبط و به یک نیاز مشترک دست پیدا کرده‌اند و به یک سطح استاندارد از مطالبات خود فکر می‌کنند، بدون اینکه مقدوران کشور خود را بسنجند که چه اندازه‌ای است و چقدر می‌تواند پاسخگوی مطالبات و نیازهای آن‌ها باشد.

دستور یک نماینده از وزیر کشور | عذرخواهی کن

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز می‌گوید: عصر، عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات است. جوانانی که در ایران زندگی می‌کنند با جوانی که در کشورهای دیگر زندگی می‌کند به واسطه همین ارتباطات با همدیگر مرتبط و به یک نیاز مشترک دست پیدا کرده‌اند و به یک سطح استاندارد از مطالبات خود فکر می‌کنند، بدون اینکه مقدوران کشور خود را بسنجند که چه اندازه‌ای است و چقدر می‌تواند پاسخگوی مطالبات و نیازهای آن‌ها باشد.

او می‌گوید: این جوان‌ها باید احساس کنند سیستمی که کشور را اداره می‌کند تلاشش این است که مطالبات آن‌ها را برای دست یافتن به حداقل‌ها مدیریت می‌کند و از همه ظرفیت‌های کشور استفاده می‌شود که آن جوان بتواند برای خود، آینده‌ای را تصور کند. در واقع ما تمام دریاها، جنگل‌ها، منابع نفت و گاز، و معادن را در اختیار یک دولتی قرار می‌دهیم و این جوان‌ها احساس می‌کنند دولت با بهره‌گرفتن از همه این امکانات مادی و معنوی کشور، کورسوی امید را در دل آن‌ها روشن می‌کند و اگر به آنچه فکر می‌کنند، نمی‌توانند دست پیدا کنند، اما حداقل به قدری از آن می‌توانند دسترسی پیدا کنند. در این صورت است که جوان احساس می‌کند مسیر کشور، مسیر بهبود است، اما وقتی این موضوع دیده نمی‌شود، طبیعتاً سبب ناامیدی و سرخوردگی می‌شود. نکته دیگر اینکه این جوان‌ها خود را با کشورهای دیگر قیاس می‎کنند و معتقد هستند اگر به نصف خواسته‌هایمان دست پیدا نمی‌کنیم، حداقل به یک دهم آن دست پیدا کنیم. ما صاحب این همه ثروت و امکانات هستیم و این همه متخصص داریم، چرا این حداقل‌ها برای زندگی و امیدواری آینده ما ایجاد نمی‌شود که نتیجه این افکار مهاجرت می‌شود.

علیرضابیگی می‌گوید: در واقع اگر مهاجرت نخبگان دست کم گرفته شود و به آن توجه نشود، اثر خود را در سطوح پایین‌تر نشان می‌دهد. این جوان‌ها و نوجوان‌ها تصور می‌کنند آینده ما هم قرار است مثل کسانی شود که کشور را ترک کرده‌اند، بنابراین زمانی که هیچ کورسوی امیدی حس نمی‌شود که قرار است تغییراتی ایجاد شود، نتیجه همین می‌شود. مردم به دنبال امید و پیشرفت هستند و کشور هنوز درگیر ماشین گشت ارشاد است که سرنوشت کشور را دچار مخاطره می‌کند و موضوع تجربه‌ای شده‌ای است که سال‌ها بابت آن زیان و خسارت داده‌ایم، وضع همین است که هست. کدام عقل سلیمی به ما اجازه می‌دهد دوباره تجربه‌ای که قبلاً تجربه کرده‌ایم را دوباره تجربه کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به درگذشت مهسا امینی می‌گوید: دولتی، جلوی اجرای همین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یعنی موضوع گشت ارشاد را می‌گیرد و دولت دیگری دوباره آن را تجویز و ابلاغ می‌کند. قضیه‌ای که در قانون عفاف و حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده، بحثی که برای نیروی انتظامی مطرح شده، صرفاً پایش است و پایش به منزله دستگیری و الزاماتی از این دست نیست.

صحنه‌هایی که گشت ارشاد در خیابان درست می‌کند، خلاف قانون است

او می‌گوید: با برداشت‌هایی که می‌کنند، گشت ارشادهایی را در خیابان‌ها راه می‌اندازند که دختری را از برادرش یا مادرش جدا کنند و صحنه‌های عجیب و غریبی به وجود می‌آید که این‌ها خلاف قانون است و اصلاً چنین چیزی به نیروی انتظامی سپرده نشده است. به همین منظور بنده اصرار داشتم وزیر کشور باید در صحن علنی مجلس حاضر شود و به دلیل ضعف نظارت خود که سبب چنین برداشتی از جانب نیروی انتظامی شده است، عذرخواهی کند.

علیرضابیگی با اشاره به مطالبه اصلی جوان‌های دهه هشتادی گفت: این جوان‌ها به دنبال امید و آینده هستند. وقتی این جوان، آینده خود را مثل نخبگانی تصور می‌کند که کشور را ترک کرده‌اند، طبیعتاً دچار ناامیدی می‌شود، چراکه چیزی برای از دست‌دادن ندارد. او خود را با دیگران مقایسه می‌کند و حس می‌کند متضرر شده و به او خسارت وارد شده است. متاسفانه روزی نیست که خبر ناگوار به گوش مردم نرسد.

نماینده تبریز با اشاره به حوادث اخیر کشور می‌گوید: با وجود اتفاقات اخیر، همه بحث ۹۲ هزار میلیارد تومانی که در ماجرای فولاد مطرح شده بود، به فنا رفت و از یاد همه رفت، یعنی از جمله کسانی که از گشت ارشاد منفعت بردند، همین دزدهایی بودند که ۹۲ هزار میلیارد تومان را به تاراج برده بودند. تا زمانی که بنای اداره کشور را بر محور خواست مردم قرار ندهیم، هر روز این اتفاقات رخ می‌دهد و این اراده مردم است که سبب واکسینه‌شدن فضا می‌شود.

او می‌گوید: کشور ما یک کشوری است که مدام در ستیز با غرب است و ما نمی‌توانیم اصلاً با غرب سازشی داشته باشیم. ما نیازمند پشتوانه مردم هستیم، اگر مردم از ما گرفته شوند، غرب مردم ما را تصاحب خواهد کرد که بعد از آن نظام جمهوری اسلامی تنها می‌ماند. نظام جمهوری اسلامی ایران بدون مردم نمی‌تواند هیچ معنایی داشته باشد، بنابراین ما باید زمینه دیده‌شدن مردم را فراهم کنیم و این امکان را بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی بدهیم که مردم بتوانند نظر خود را ابراز کنند./ خبرآنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار