زاهدی وفا؛ ماندن یا رفتن، مسئله این است...

اگر قرار است که سرپرستی آقای زاهدی وفا ادامه پیدا کند و یا شخص دیگری بعنوان سرپرست معرفی شود باید اذن مقام معظم رهبری وجود داشته باشد .البته آقای زاهدی وفا یک هفته گذشته را با اذن رهبری به فعالیت خود بعنوان سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه دادند.

زاهدی وفا؛ ماندن یا رفتن، مسئله این است...

به گزارش زنهار؛ چهار ماهی از استعفای حجت الله عبدالمکی می گذرد و طی این مدت وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با سرپرستی محمد هادی زاهدی وفا به کار خود ادامه داد . ظاهرا عملکرد زاهدی وفا به مذاق رئیس جمهور خوش آمد و رئیسی وی را بعنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه به مجلس معرفی کرد. هفته گذشته هم صلاحیت ایشان در مجلس به رای گذاشته شد و پس از سه بار شمارش آرا، نهایتا، نمایندگان با وزارت وی موافقت نکردند.

گفتنی است بعد از ۳ ماه سرپرستی این وزارتخانه، سرپرستی زاهدی وفا با حکم حکومتی تداوم یافت و اکنون ، این سوال مطرح است که باتوجه به رای عدم اعتماد مجلس به وی آیا سرپرستی او پایان یافته یا با اتکا به حکم حکومتی همچنان امکان پذیر است . خبر آنلاین در گفت و گو با نمایندگان مجلس این نکته را بررسی کرده که در ادامه می خوانید.

اسماعیلی : زاهدی وفا باید مجددا حکم حکومتی بگیرد

ولی اسماعیلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه باید هر چه زودتر وزیر پیشنهادی جدید معرفی شود گفت :آیین نامه داخلی مجلس نگاه شفافی به این موضوع دارد ،ضمن اینکه بنده تا الان خبر رسمی در مورد اینکه کسی بعنوان وزیر یا سرپرست جدید معرفی شده باشد ندارم ،امروزهم این موضوع را پیگیری کردم و تا این لحظه هنوز موفق به دستیابی به اطلاعات دقیق نشدم.

نماینده استان اردبیل افزود:اگر قرار است که سرپرستی آقای زاهدی وفا ادامه پیدا کند و یا شخص دیگری بعنوان سرپرست معرفی شود باید اذن مقام معظم رهبری وجود داشته باشد .البته آقای زاهدی وفا یک هفته گذشته را با اذن رهبری به فعالیت خود بعنوان سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه دادند . وی ادامه داد: در مجموع باید امروز تکلیف مشخص شود، ایشان یا باید مجددا حکم حکومتی بگیرند و یا باید آقای رئیس جمهور وزیر معرفی کند.

بابایی کارنامی: ادامه کار زاهدی وفا، بی احترامی به مجلس است

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در مورد ابقاء زاهدی وفا در سمت سرپرستی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به خبرنگار ما گفت:آقا برای سرپرستی اجازه داده اند و ایشان می توانند تا تعیین وزیر توسط رئیس جمهور با اذن رهبری سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی باشند. وی در پاسخ به اینکه آیا حکم ایشان امروز به پایان می رسد یا خیر گفت :دقیق نمی دانم و در این مورد باید در مجلس بحث شود ولی فکر نمی کنم سرپرستی ایشان پایان یابد. انشالله فردا در مجلس تکلیف مشخص می شود .

بابایی کارنامی ادامه داد: البته رئیس جمهور این اختیار را دارد که سه ماه دیگر هم سرپرستی انتخاب کند ولی نه آقای زاهدی وفا را. به اعتقاد وی ، بعید است که رئیس جمهور ، زاهدی وفا را مجددا انتخاب کنند چرا که چنین رویه ای مرسوم نیست و انتخاب مجدد و ادامه کار ایشان ، بی احترامی به مجلس است.

گودرزوند چگینی: مجلس تصمیم گیرنده نیست

مهرداد گودرزوند چگینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام اینکه منتظر اعلام وزیر پیشنهادی دولت هستیم عنوان کرد:در خصوص ابقاءیا برکناری سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی مجلس تصمیم گیرنده نیست.

نمانیده رودبار در مورد زمان حکم حکومتی آقای زاهدی وفا گفت :حکم ایشان یک هفته نبود و مطابق همان حکم رهبری ایشان می توانند تا تعیین وزیر جدید سرپرست باشند .اما انتطار این است که دولت زودتر وزیر جدید را معرفی کند چرا که این وزارت خانه خود سه وزارت است و بخش زیادی از امورات کشور به این وزارت خانه مربوط است بهتر است دولت هرچه زوتر وزیر جدید را معرفی کند . وی برخلاف نظر برخی نمایندگان که گفته بودند موضوع را در مجلس بررسی می کنیم گفت : مجلس کاری نمی تواند بکند و باید دولت زودتر تکلیف را مشخص کند.

گودرزی: ماندن زاهدی وفا به متن نامه رئیسی بستگی دارد

حسین گودرزی نماینده استان لرستان با اشاره به اینکه وقتی آقای زاهدی وفا رای نیاوردند دیگر سرپرست نیستند گفت:آقای رئیس جمهور باید سرپرست را تعیین کنند ،ضمن اینکه آقای رئیسی باید سریع تر کسی را بعنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کنند .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود :حکم ایشان تا زمان رای گیری در مجلس بوده است وحالا که رای نیاروده اند باید دوباره اذن بگیرند البته شاید چون اذن رهبری را دارند بتوانند تا معرفی و رای اعتماد وزیر پیشنهادی بمانند.

وی با اشاره به اینکه من مفاد نامه ای که رئیس جمهور به آقا نوشتند یادم نیست اظهار داشت:اگر در آن نامه از آقا خواسته اند تا مادامی که وزیر تعیین شود خُب می تواند بماند ولی اگر گفته اند تا زمانی که به مجلس برود و تعیین تکلیف شود دوره ایشان تمام شده است و رئیس جمهور دوباره می تواند درخواست جدید دهد.

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار