این کشورها دست به دامن ایران شدند

سردار سرتیپ محمد شیرازی گفت: همین امروز برخی به ظاهر ابرقدرت ها ، دست تمنا به سوی ایران دراز کرده اند.

این کشورها دست به دامن ایران شدند

به گزارش زنهار، سردار سرتیپ محمد شیرازی در همایش ملی جایگاه علم و فناوری هوایی در دوران دفاع مقدس در دانشگاه هوایی شهید ستاری با بیان اینکه ارتش امروز متنعم است به نعمت های الهی که اصل این نعمت دانشمندان ارتش به خصوص دانشگاه ستاری است، اظهار کرد: رهبری عنایت ویژه ای به دانشگاه ستاری دارند، من سلام گرم ایشان را به شما می رسانم.

وی ادامه داد: نمایشگاهی که امروز در دانشگاه ستاری دیدم، متفاوت از گذشته بود. یکبار دیگر تجربه شد که اگر ما راهی که شروع کرده ایم، با اخلاص و انگیزه ادامه دهیم طولی نمی کشد که به آرمان های بلند خود نزدیک تر شویم. البته تصور شرایط امروز براحتی مقدور نبود. رهبری در سال۸۵ فرمودند جمهوری اسلامی ایران در پنجاه سال آینده باید رتبه اول دنیا را کسب کند که البته در این مدت، نسبت رشد ما نسبت به زمان طی شده بیشتر بوده است.

رییس دفتر نظامی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: جهاد خودکفایی با توصیه رهبری بر ساخت تجهیزات و قطعات در داخل کشور ایجاد شد. رهبری اشاره کرده اند که باید تجربیات دوران دفاع مقدس بررسی شود و باید در این زمینه با هم افزایی، از تجربیات آن دوره بهره ببریم. همین همایش ها زمینه ای برای هم افزایی برای رسیدن به اهداف ماست. دانشمندان و شرکت های دانش بنیان در بیرون از نیروی هوایی وجود دارد که باید از ظرفیت آنها هم بهره برد.

شیرازی با اشاره به توصیه های فراوان رهبری بر استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس، گفت: ایشان بعداً فرمودند که فکر می کردم هزاران کارگروه در این زمینه تشکیل می شود اما امروز تقریبا هیچ کاری نشده است.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس با تمام محدودیت ها اداره شد، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس مجاهدت های زیادی شد، اما نقش نیروی هوایی ویژه بود. ما در دوران دفاع مقدس روز به روز قوی تر شدیم. امروز این انگیزه را در جوانان می بینیم. شما علم و دانش را تبیین و دستاوردها را ارائه کنید. امروز بعد از بازدید از نمایشگاه نیروی هوایی، ایمانم قوی تر شد که به زودی نه تنها نیاز خود را تامین کرده بلکه تولیدات خود را صادر کنیم. طولی نمی کشد به سراغ ما می آیند تا فناوری را از ما بگیرند. همین امروز برخی به ظاهر ابرقدرت ها ، دست تمنا به سوی ایران دراز کرده اند.

شیرازی همچنین با اشاره به عملیات های نیروی هوایی در جنگ با داعش، گفت: در حدی که اجازه داریم باید مجاهدت های نیروی هوایی در مبارزه با داعش را برای جامعه تبیین کنیم. درخشش نیروی هوایی همچنان محور کار باشد و باید آن را تقویت کنیم. عملکرد نیروی هوایی ارتش به دفتر نظامی رهبری ارائه شده و ما در حال تهیه آن هستیم تا خدمت رهبری تقدیم کنیم. امروز وعده های خوبی شنیدیم که دلشاد کننده است و ان‌شاءالله این وعده ها محقق می شود.

رییس دفتر نظامی مقام معظم رهبری افزود: رهبری پیش از این فرمودند که «باید به سمت کارهای نشده بروید و نیازهای خود را تامین کنید. تهدید را بشناسید و خود را آماده آن تهدید کنید.» بنابراین باید اقدامات نوآورانه دنبال شود به گونه ای که فرصت نکنیم آنها را معرفی کنیم. رهبری همچنین فرمودند که «ارتش باید نو شود». باید تعریف شود که ارتش چگونه نو می شود؟ شما نگاه خود را در این موضوع بیان کنید. ما با روش مهندسی معکوس تجارب خوبی پیدا کردیم و تجهیزات را ساختیم اما باید ببینیم این رویکرد در چه شرایطی استفاده شده است. الان باید نگاه نو داشته باشیم تا نیازهای خود را تامین کنیم. دانشجویان باانگیزه ارتش باید این نگاه نو و فناورانه را دنبال کنند./ خبرآنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار