یک نماینده: یار غار رئیسی هستم

حسن نوروزی در مخالفت با محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آیه ای از قرآن خطاب به نمایندگان مجلس گفت: خداوند به شما توصیه کرده است که امانت‌ها را به اهل آن بسپارید.

یک نماینده: یار غار رئیسی هستم

به گزارش زنهار، حسن نوروزی در مخالفت با محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آیه ای از قرآن خطاب به نمایندگان مجلس گفت: خداوند به شما توصیه کرده است که امانت‌ها را به اهل آن بسپارید.

وی ضمن درود بر جانبازان و آزادگان افزود: در رابطه با وقایع اخیر فصل الخطاب و منشور ما بیانات و فرمایشات معظم له هستند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان اظهار کرد: وزارت کار بزرگترین و پرمخاطب ترین وزارتخانه است و ۴۰ درصد جریانات اقتصادی کشور به این وزارت وابسته است و در هر شهرستان این وزارتخانه  ۱۰ اداره دارد؛ از وزیر پیشنهادی کار سوال کنید ۵ اداره را نام ببرند.

نوروزی با بیان اینکه ۶۵ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و وزارت تعاون ۲۵ درصد اقتصاد کشور را در درون خود دارد، در توضیح دلیل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی کار عنوان کرد: مخالفتم به این معنا نیست که با دولت مخالفم، بلکه مجلس و دولت با هم یکی هستند. من رئیس ستادهای آیت الله رئیسی در استان تهران بودم و یار غار رئیس جمهور قبل از انقلاب در حوزه خراسان بوده ام، اما اینجا تکلیف شرعی است و ما مجلس هستیم.

وی با اشاره به سخنان نادران که در موافقت با وزیر پیشنهادی کار صحبت کرد، گفت: ایشان گفتند نهادهایشان را بررسی کرده اند، خب نهادها هم رای بدهند. ما مجلسیم، مجلس وظیفه دارد دقت کند. مردم نشسته اند ببینند ما چه کار می کنیم و این امانت را به چه کسی می سپاریم.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی زاهدی وفا را انسان با روحیه ای دانست و گفت: ایشان در کانادا درس خوانده و تدریس کرده اند و مدرک دکترایشان از کانادا است، اما در این چهار ماه نشان داد عزمی برای کار کردن ندارد. در کمیسیون عمران از ایشان سوال کردم گفت من دیوانه شدم که می خواهم به وزارت اقتصاد بیایم.

نوروزی در ادامه از وزیر پیشنهادی کار خواست که وزارت را به عقلا بسپارد و گفت: ۴۲ هزار آزاده و رزمنده داریم و این وزارت جای محرومین و مستضعفان است و جای پابرهنگان و کسانی است که درد کارگران و محرومان را حس کرده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: از فراکسیون انقلاب اسلامی گلایه دارم که چرا رای کمیسیون را اعلام نکردند و خبرگزاری دولت اعلام کرد که در فراکسیون به ایشان رای داده اند. شما صبح اینجا بودید وایشان ۴۲ درصد رای آوردند که باید فراکسیون اعلام می کرد چرا که وظیفه شرعی فراکسیون است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی اظهار کرد: آیت الله رئیسی یک بچه یتیم بود که درس خواند و رشد کرد و درد استضعاف را چشید و ما به او برای مستضعفین رای دادیم.

نوروزی با اشاره به دارایی های وزیر پیشنهادی کار گفت: ایشان ۲۴ قطعه زمین، آپارتمان و ساختمان دارند و به ایشان گفته شد که ۳، ۴ هزار میلیارد دارید اما ایشان گفت هزار میلیارد است و من سرایدارم. آقای زاهدی یک شب هم به ما سرایداری بدهید. اینها را به مستضعفان بدهید. شما ۱۱ برادر و خواهر دارید به آنها بدهید.

وی خطاب به نادران گفت: آقای نادران شما به خاطر ۲،۳ آپارتمان آقای اوجی خواستی آسمان را به زمین بدوزید و با آقای محصولی مخالفت کردید. آقای نمایندگان ما برای چه به آقای تاجگردون رای عدم اعتماد دادیم به خاطر ارث پدر و مالش بود. تاجگردون مال داشت باید برود، ایشان مال دارد باید بماند؟ موکب داری هم دلیل شد؟ چرا روزه شک دار می گیرید؟

نماینده رباط کریم افزود: بعضی می گویند ما رای می دهیم و بعد استیضاح می دهیم و وزارتخانه یله می شود، این چه حرفی است؟ تکلیف شرعی من و شما چیست؟

نوروزی با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ چه زمانی به ایشان رای داده است، عنوان کرد: کمیسیون های دیگر نیز لب مرزی به ایشان رای داده اند. ایشان استاد دانشگاه های اوتاوا کانادا بوده و کانادا مستعمره آمریکا است، چه کسی به ایشان اجازه داده است تدریس کنند؟ دانشگاه های عالی دفاع ملی، امام حسین (ع)، امام صادق (ع) چرا به ایشان اجازه دادی درس بدهد؟ مگر فیزیک و شیمی خوانده اند؟ ایشان اقتصاد خوانده اند.استاد مگر می شود بدون امضای آمریکا کسی آنجا تدریس کند.

وی با طرح سوالی خطاب به زاهدی وفا عنوان کرد: در بیانیه موسسه پیشگامان صادقین شما نوشته اید غمام جامعه به مال است که این به معنای اقتصاد امپریالیستی است و یعنی شما به اقتصاد سرمایه داری اعتقاد دارید. این سرمایه ها بیانگر وابستگی انسان به مال است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به تولد دو فرزند پیشنهادی تعاون در کانادا اشاره کرد و گفت: کانادا بر اساس سرزمینی جمعیت را درون خودش قرار می دهد، حال اگر دختران ایشان بخواهند بگویند ما کانادایی هستیم کانادا می پذیرد.

نوروزی در پایان تاکید کرد: آقای زاهدی وفا برنامه ای برای وزارت کار ندارد. ایشان می گوید مشکل اقتصاد کشور را ۴۰ روزه حل می کند که نمی شود. بنده به این ادله که ایشان از محرومیت و مشکلات جانبازان و ایثارگران خبر ندارد، می گویم که نمی توانند وزیر کار باشند./ ایسنا

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار