مجلس زور آخرش را برای محاکمه روحانی زد/ پرونده باز احمدی نژاد به کجا رسید؟

کمیسیون اصل ۹۰ پرونده‌ای مبنی بر تخلف حسن روحانی و اسحاق جهانگیری در تعیین تکلیف موضوع بورسیه‌ها را به قوه قضائیه ارجاع داد.

مجلس زور آخرش را برای محاکمه روحانی زد/ پرونده باز احمدی نژاد به کجا رسید؟

به گزارش زنهار؛ در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۲۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد اقدامات دولت‌های یازدهم و دوازدهم پیرامون دانشجویان بورسیه از سال ۸۵ تا ۹۲ قرائت شد.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر در مجلس بعد از قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 درباره بررسی پرونده دانشجویان بورسیه در تذکری اظهار کرد: «در گزارشات تحقیق و تفحص و همچنین گزارشات ارائه شده کمیسیون‌ به قوه قضائیه متأسفانه قالب مستندات و پیوست‌ها طوری نبوده که منجر به حکم قضایی شود.»

او افزود:‌ گزارش کمیسیون اصل 90 از ترک فعل‌های حسن روحانی که بر اساس 500 هزار شکایت مردمی تهیه شده بایستی پیوست لازم را داشته باشد و مستند به اسنادی باشد که منجر به صدور حکم قضایی از سوی دستگاه عدلیه شود.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: «باید قبل از ارسال گزارشات مختلف مجلس به قوه قضائیه مستندات قانونی به نحوی باشد که قابلیت صدور حکم قضایی داشته باشد و به همین دلیل از کمیسیون‌ها می‌خواهم به این موضوع دقت کنند.»

گفتنی است در برهه ای از زمان هرروز روز ادعایی درباره تخلفات احمدی نژاد مطرح می‌شد اما ظاهرا فعلا اراده‌ای برای رسیدگی به تخلفات او نیست. فروردین 96 بود که سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده محمود احمدی نژاد، گفت: «آخرین وضعیت را زمانی می‌توان گفت که حکم صادر شود، این پرونده مفتوح است و به دلیل سمت این فرد، مستقیما به دادگاه رفته و در دادگاه مطرح است و هنوز منجر به صدور حکم نشده است». وی در ادامه درباره برگزاری جلسه دادگاه برای این پرونده، نیز اظهارکرد: «در رابطه با هیچ پرونده‌ای تا زمانی که تعیین وقت نشود، نمی‌توانم بگویم که دادگاه آن چه زمانی تشکیل می‌شود» 7 آذر 96 سخنگوی وقت قوه قضائیه با بیان اینکه تکلیف پرونده احمدی‌نژاد به زودی روشن می‌شود، بیان داشت: «به زودی حکمت صبر قوه‌قضائیه در مورد احمدی‌نژاد را خواهید فهمید.» پس از آن بار دیگر محسنی اژه‌ای اظهار داشت: «در پرونده احمدی‌نژاد و برخورد با او گفتم حکمتی در تاخیر است و اگر حکمت را بگوییم اسمش را نمی‌توانیم حکمت بگذاریم؛ نگفتم به خاطر مصلحت به پرونده رسیدگی نشده است. هنوز هم درباره حکمت رسیدگی نکردن به پرونده احمدی‌نژاد نمی‌توانم سخن بگویم ولی با گذشت زمان بسیاری از مسائل برای مردم روشن شده است.» 21 مرداد سال گذشته محسنی اژه‌ای گفت: «پرونده احمدی‌نژاد تشکیل شده که بخشی با شکایت شاکیان خصوصی است و بخشی با ورود مدعی‌العموم».

در نتیجه آنطور که برای تشکیل پرونده درمورد حسن روحانی تلاش می شود، برای مشخص شدن نتیجه ای که عدله کافی هم دارد، تلاشی صورت گرفته است؟ سوال این است؛ پرونده احمدی نژاد به کجا رسید؟

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار