آمار رسمی و دقیق از تعداد شرکت کنندگان در تجمعات اخیر در سراسر کشور

برآورد وزارت کشور این است که در اوج اغتشاشات که همان تاریخ ۳۰ و ۳۱ شهریور ماه بود بیشتر از ۴۵ هزار نفر در کل کشور در اعتراضات حضور نداشتند.

آمار رسمی و دقیق از تعداد شرکت کنندگان در تجمعات اخیر در سراسر کشور

به گزارش زنهار؛ سید نظام موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه، ضمن تشریح جلسه غیرعلنی مجلس امروز یکشنبه (۱۰ مهرماه) گفت: در این جلسه وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی حضور داشتند که گزارشی درباره نحوه مواجهه فراجا با اعتراضات و اغتشاشات شکل گرفته بعد از فوت مهسا امینی ارائه کردند. همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز مسئله را از منظر بین‌المللی و ابعاد آن در منطقه مورد بررسی قرار داد. همچنین رئیس کمیسیون شوراها قول داد گزارش این کمیسیون تا آخر هفته تکمیل و اعلام شود. 

وی افزود: این موضوع و اتفاقاتی که در هفته اخیر اتفاق افتاد دو بخش جداگانه دارد. بخش اول مربوط به فوت مهسا امینی است. همانطور که بر اجرای شریعت اسلام تاکید داریم و نیروی انتظامی موظف است تکالیف خود را انجام دهد در عین حال بر حفظ جان انسان‌ها تقید داریم. لذا بلافاصله که موضوع مهسا امینی مطرح شد، مسئولین ارشد کشور در بالاترین سطح موضوع را مورد بررسی قرار دادند. امروز فرمانده نیروی انتظامی کشور در بخش ابتدایی اظهارات خود اقداماتی که درباره فوت مهسا امینی انجام دادند را بیان کرد. او گفت دستور دادم که مسئله مهسا امینی را مانند فرزند خودم مورد بررسی قرار دهند.

موسوی همچنین ادامه داد: همچنین بخش دیگری که مربوط به اعتراضات است، صحبت‌ها به این ترتیب بود که گروه‌های سازمان یافته در یک برنامه‌ای قضیه فوت مهسا امینی را تبدیل به قضیه امنیتی برای برهم زدن کشور کردند. چند دسته در آشوب‌ها حضور داشتند. در این میان بخشی از مردم به لحاظ عاطفی در اعتراضات حضور داشتند که این حضور مربوط به روزهای اولیه بود و سپس از ادامه حضور خودداری کردند. هم‌ چنین عده‌ای در ارتباط با خارج از کشور و به صورت سازمان یافته در اعتراضات حضور داشتند و از سلاح استفاده کردند و مردم به دست این افراد کشته شدند. همچنین عده دیگری تنها سلاح داشتند و لیدر نداشتند و از طریق فضای مجازی وارد این اعتراضات شدند.

سخنگوی هیئت رئیسه در ادامه تصریح کرد: نکته مهم این است که مردم به این اغتشاشات نپیوستند. برآورد وزارت کشور این است که در اوج اغتشاشات که همان تاریخ ۳۰ و ۳۱ شهریور ماه بود بیشتر از ۴۵ هزار نفر در کل کشور در اعتراضات حضور نداشتند./منیبان

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار