یک نماینده هشدار فساد را داد

نماینده مردم اردل و فارسان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خدامحوری، مردمداری، ساده زیستی، عدالت محوری، پرهیز از اشرافی گری، صداقت، اخلاص، حمایت از مستضعفان و مدیریت جهادی از مهم‌ترین پیام‌های اربعین است.

یک نماینده هشدار فساد را داد

به گزارش زنهار، قدرت الله حمزه شلمزاری، نماینده مردم اردل و فارسان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خدامحوری، مردمداری، ساده زیستی، عدالت محوری، پرهیز از اشرافی گری، صداقت، اخلاص، حمایت از مستضعفان و مدیریت جهادی از مهم‌ترین پیام‌های اربعین است.

نماینده مردم اردل و فارسان خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: انتظار و خواسته مردم انقلابی ایران از ما توجه و عمل به فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری است که بهترین شیوه برای مبارزه با فقر، فساد، بیکاری و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، عمل به شعارهای سال است. مجلس و دولت باید به صورت جهادی پیگیر تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت و پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی باشد.

حمزه با تاکید بر اینکه مجلس و همه دستگاه های حکومتی باید از تمام ظرفیت های کشور برای ریشه کن کردن فساد استفاده کنند، گفت: چرا که فساد مانع پیشرفت و توسعه است و باعث یاس و ناامیدی در بین سرمایه گذاران و مردم می شود. برای رونق تولید باید از ظرفیت های بخش خصوصی و بانک ها استفاده کرد. با قوانین و سیاست گذاری های فعلی در بانک ها که فسادزا است نمی توان از تولید حمایت کرد، از این رو اول باید قانون بانکداری را اصلاح کرد و بعد انتظار پیشرفت و توسعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دو ابرچالش مزمن عامل عدم توسعه و پیشرفت در کشور است، اظهار کرد: نخست ناکارآمدی فراگیر و عدم شایسته سالاری در به کارگیری نیرو و عزل و نصب ها که نشات گرفته از حزب بازی، رفیق بازی، فامیل بازی، پارتی بازی و قوم گرایی است که در بعضی از دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش وجود دارد، البته بنده بارها به اطرافیان وزیر تذکر داده ام اما نتیجه ای نداشت که احتمالا به سوال و استیضاح وی بینجامد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه گفت: موضوع دوم تعارض منافع است که کمر اقتصاد و بخش خصوصی را خم کرده و انتظار از دولت این است که با جدیت با این دو عامل فسادزا و دشمن پسند مبارزه کند تا مردم شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی در کشور باشند. همچنین دولت باید علاوه بر اصلاح پرداخت یارانه ها نسبت به اصلاح ساختار بودجه، تقویت تولید، دولت الکترونیک و شفافیت، سرمایه گذاری و اشتغال زایی، کنترل رشد نقدینگی، تقویت ارتباط با کشورهای دنیا با اولویت همسایگان و کشورهای مسلمان، توسعه تجارت، اندیشه و اقدام برای ساختار تورم و تغییر در وضعیت مذاکرات احیای برجام با محوریت قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع مردم و فرمایشات رهبری اقدام کند.

حمزه شلمزاری افزود: از معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر نیرو، وزیر جهاد، رئیس بنیاد مسکن، استاندار، مدیران استانی و شهرستانی به ویژه رئیس سازمان مدیریت بحران به خاطر بازدید میدانی از مناطق زلزله زده و سیل زدگان استان تشکر می کنم. مردم حادثه دیده استان منتظر اقدام جهادی شما برای جبران و بازسازی خسارات هستند.

این عضو مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: انتظار می رود دولت نسبت به حقوق و مزایای پرسنل قوه قضائیه و کارکنان فراجا عنایت ویژه داشته باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حقوق برخی مردم در دهک بندی ها رعایت نشده، وزارت تعاون باید در این خصوص تجدید نظر کند و همچنین وزیر راه با توجه به اینکه پیمانکاران سختکوش استان به صورت جهادی، فعالیت می کنند باید اقدامات آنها را تسهیل کند./ ایسنا

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار