نمایده سابق مجلس: حجاب را چالش امنیتی کردند

نماینده ادوار ایلام در واکنش به حادثه تلخ درگذشت مهسا امینی دختر ۲۲ ساله سقزی در تهران گفت: آنچه برای این دختر جوان پیش آمد نتیجه رویکرد غلط در عرصه فرهنگی کشور است.

نمایده سابق مجلس: حجاب را چالش امنیتی کردند

به گزارش زنهار، نماینده ادوار ایلام در واکنش به حادثه تلخ درگذشت مهسا امینی دختر ۲۲ ساله سقزی در تهران گفت: آنچه برای این دختر جوان پیش آمد نتیجه رویکرد غلط در عرصه فرهنگی کشور است.

جلال میرزایی افزود:چند ماه است که همه ما شاهد آن هستیم که جریانی به جای پرداختن به مشکلات معیشتی ناگهان موضوع حجاب زنان را تبدیل به چالشی امنیتی کرده و از تریبون های مختلف ادارات و نهادها را به برخورد با زنان فرا خوانده است .

نماینده دوره دهم ایلام در مجلس ادامه داد: اکنون به جای تمرکز بر رفتار غلط مأمور گشت ارشاد لازم است گفتمان و رویکرد غلطی که منجر به وقوع این اتفاقات تلخ می ‌گردد توجه شود .

این فعال سیاسی اظهار داشت: این سئوال وجود دارد که چرا مسئولان و تصمیم گیران هیچ توجهی به بازخورد های منفی برخی تصمیمات و اقداماتی که هزینه زیادی برای اعتبار و منزلت کشور دارد نمی کنند . میرزایی تاکید کرد: آخر در کدام کشور امور فرهنگی با تهدید و توهین و تحقیر به سامان رسیده است ؟

وی گفت:اگر از این اتفاقات درس گرفته نشود و به جای اصلاح سیاست ها و رویکردهای پرهزینه همچنان یک یا چند مامور معذور را مقصر معرفی کنیم و در صدد توجیه بر آییم دیر یا زود فرصت اصلاح را از دست خواهیم داد .

این استاد دانشگاه افزود: اکنون وقت تشکیل هیأت بررسی حادثه ، کمیته حقیقت یاب و بعد هم توجیه و یا توبیخ چند مأمور نیست بلکه باید رویکردی که پدیده ای اجتماعی را به مسئله‌ای امنیتی تبدیل کرده کنار گذاشته شود./ خبرآنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار