امام جمعه قم به آمریکا دستور داد

خطیب جمعه قم بیان کرد: در زمان امام حسین (ع) جامعه به این درجه رسیده بود و امام حسین (ع) خون خود را در راه احیای دین خدا دادند تا فضای جهالت و گمراهی را بشکنند و راه بندگان خدا را روشن کنند.

امام جمعه قم به آمریکا دستور داد

به گزارش زنهار، با ارزیابی رفتار آمریکا در روند مذاکرات مشخص می‌شود، آمریکا به سمت رفع تحریم‌ها نخواهد رفت به همین خاطر برای عبور و رفع مشکلات حاصل از تحریم‌ها باید شرایط را در میدان عمل به سمتی ببریم که نتیجه بخش باشد و تنها راه آن خنثی سازی تحریم‌ها است.

حجت الاسلام سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به اربعین حسینی عنوان کرد: اربعین حسینی ثابت می‌کند که امامت یک فرهنگ است و پیوندی که با امام (ع)در زمان حیاتشان داریم در بعد از حیاتشان هم ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای شیعه، محب اهل بیت (ع) و کسانی که آنان را حجت خدا می‌دانند امام زنده و غیرزنده تفاوت ندارد چون اعتقاد دارند همانطور که در زمان حیاتشان فعال هستند و تلاش می‌کنند و برای کسانی که به آنان سلام می‌دهند جواب می‌دهند بعد از حیاتشان نیز حاجات و خواسته های مردم را برآورده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در زیارت اباعبدالله الحسین(ع) نکات و درس‌های فراوانی وجود دارد، اظهار کرد: زیارت اربعین از امام صادق (ع) به ما رسیده است و امام صادق (ع) در این زیارت هدف قیام کربلا را هدایت، نجات و بیداری امت اسلامی بیان می‌کند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) تصریح کرد: گاهی با سخنرانی و صحبت کار به جایی نمی‌رسد و برای بیداری جامعه و شکستن جو خفقان و مبارزه با بدعت‌ها و انحرافات باید قیام کرد و دست از جان شست.

خطیب جمعه قم بیان کرد: در زمان امام حسین (ع) جامعه به این درجه رسیده بود و امام حسین (ع) خون خود را در راه احیای دین خدا دادند تا فضای جهالت و گمراهی را بشکنند و راه بندگان خدا را روشن کنند.

وی در رابطه با مذاکرات عنوان کرد: با ارزیابی رفتار آمریکا در روند مذاکرات مشخص می‌شود آمریکا به سمت رفع تحریم‌ها نخواهد رفت به همین خاطر برای عبور و رفع مشکلات حاصل از تحریم‌ها باید شرایط را در میدان عمل به سمتی ببریم که نتیجه بخش باشد و تنها راه آن خنثی سازی تحریم‌ها است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تأکید دارند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: اگرچه رفع تحریم به دست دشمن است و ما نیز به دشمن تأکید کرده‌ایم که باید تحریم‌ها را رفع کند، اما نکته مهم این است که نباید به مذاکرات دل خوش کنیم و باید با توکل به خدا، ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه و فرامنطقه‌ای تحریم‌ها را خنثی کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ارزیابی‌ها از دولت سیزدهم نشان می‌دهد که خنثی سازی تحریم راهبرد قرار گرفته است و سفر رئیس جمهور و وزرا به ازبکستان و حضور در اجلاس شانگهای به همین منظور است.

سعیدی در خطبه اول در رابطه با تفسیر آیه ۵۳ سوره توبه عنوان کرد: منافقین برای اینکه وجهه‌ای کسب کنند (نه برای خدا و نه برای کمک به محرومان) انفاق می‌کردند و در این آیه بیان می‌شود خداوند انفاق و هر کار به ظاهر مثبتی که منافقین انجام می‌دهند را نمی‌پذیرد چون ریشه در اعتقاد ندارد و صحیح نیست.

وی ادامه داد: وقتی منافقین نزد پیامبر (ص) آمدند و اجازه خواستند که در جنگ شرکت نکنند گفتند در عوض اینکه به جبهه نمی‌آییم هرچقدر پول بخواهید به شما می‌دهیم و خداوند می‌فرماید «قُلْ أَنْفِقُوا طَوْعًا أَوْ کَرْهًا لَنْ یُتَقَبَّلَ مِنْکُمْ»

خطیب جمعه قم با بیان اینکه اسلام، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت برای انسان سازی آمدند، اظهار کرد: مسلمان حزب الهی کسی است که تابع رهبری باشد و هرجا که فراخوان دادند حاضر شود و آنچه اسلام و رهبر خواستند را انجام دهد./ خبرآنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار