نکته مهم درباره اربعین و زائران

جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که اگر مراسم اربعین حسینی (ع) و حرکت کاروان‌های مختلف مشتاق امام حسین (ع) به سوی کربلای معلی به صورت زنده پوشش داده نمی‌شد، دروغگویان و تحریف‌کنندگان می‌گفتند که این امور اغراق و مبالغه است.

نکته مهم درباره اربعین و زائران

به گزارش زنهار، جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که اگر مراسم اربعین حسینی (ع) و حرکت کاروان‌های مختلف مشتاق امام حسین (ع) به سوی کربلای معلی به صورت زنده پوشش داده نمی‌شد، دروغگویان و تحریف‌کنندگان  می‌گفتند که این امور اغراق و مبالغه است.

«نوفل ابورغیف» سخنگوی جریان حکمت ملی عراق طی پستی در توئیتر نوشت: «آنچه که در حماسه اربعین از عطاء، بخشش، خدمت، وفاداری و دوستی به تصویر کشیده می‌شود، به افسانه‌ها نزدیک‌تر است».

وی افزود: « اگر تحولات و اخبار این حماسه که بشریت با حیرت در سراسر قاره‌ها از آن سخن می‌گوید، به صورت زنده و مستقیم پوشش داده نمی‌شد، تحریف‌کنندگان و دروغ‌گویان می‌گفتند مبالغه و اغراق است همانطور که در طول تاریخ، به جعل و تحریف امور و افترازنی پرداخته‌اند».

بین الحرمین و خیابانهای اطراف حرم حضرت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) این روزها، در آستانه اربعین حسینی (ع)، شاهد حضور زائرانی است که از روزهای قبل با پای پیاده حرکت خود را از نقاط مختلف به سمت کربلای معلی آغاز کرده‌اند.

برخی از این زائران از جمله زائرانی که از بصره پیاده‌روی اربعین را آغاز کرده‌اند، بین ۱۸ تا ۲۰ روز در راه بوده‌اند و با پاهای تاول زده خود را به حرم امام حسین (ع) رسانده‌اند تا درد فراقشان را اندکی تسکین دهند.

تصاویر اربعین حسینی به اشتیاق طوفانی این زائران برای حضور در مراسم عزای امام حسین (ع) محدود نمی‌شود بلکه مردم عراق در استان‌های مختلف در مسیر حرکت زائران با عشق و بدون هیچ چشم‌داشتی از آن‌ها را پذیرایی می‌کنند. یکی خانه‌اش را در اختیار زائران می‌گذارد، ‌دیگری خودروی خود را، یکی کرایه زائران را حساب می‌کند دیگری زائران را به استراحتگاه هدایت می‌کند و پاهایش را با آب می‌شوید و قربان صدقه تاول‌های پای زائر حسین (ع)، می‌رود. بانوان عراقی نیز این روزها در خانه‌های خود میزبان زائران اربعین هستند و طبخ هر وعده غذای زائران را بر عهده می‌گیرند و بی‌منت به زائران اربعین به ویژه ایرانی‌ها که میلیونی پا در این مسیر گذاشته‌اند، خدمت می‌کنند و خود را خادم زائر حسین (ع) می‌دانند و از هیچ کمکی دریغ نمی‌ورزند چیزی که سخنگوی جریان حکمت ملی آن را اسطوره‌ای و افسانه‌ای می‌داند./ فارس

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار