کنایه سنگین حامیان روحانی به رئیسی

دولت سیدابراهیم رئیسی با شعارهای بزرگ سرکار آمد اما عملکردش امروز به گونه ای است که حامیان دولت حسن روحانی می‌گویند «مردم حالا متوجه شدند فرق می کند روحانی رئیس‌جمهور باشد یا رئیسی».

کنایه سنگین حامیان روحانی به رئیسی

به گزارش زنهار، دولت سیدابراهیم رئیسی با شعارهای بزرگ سرکار آمد اما عملکردش امروز به گونه ای است که حامیان دولت حسن روحانی می‌گویند «مردم حالا متوجه شدند فرق می کند روحانی رئیس‌جمهور باشد یا رئیسی».

غلامرضا انصاری درباره عملکرد دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: میزان ناکارآمدی دولت سیزدهم را در همین موضوع اعزام زائران اربعین کاملا می‌توان مشاهده کرد. با وجودی که چند سال گذشته نیز حضور انبوه زائران را در راهپیمایی اربعین شاهد بودیم اما در این دولت نوع خدمات رسانی به زائران انتقادات زیادی را در پی داشت.

وی افزود: تا زمانی که خود مردم مسائل اعتقادی و دینی را پیگیری می کنند،‌ می بینیم سازماندهی نسبتا مطلوب وجود دارد و امور جلو می روند اما وقتی دولت ورود می کند، معادلات طور دیگری می شود. دولت سیزدهم با تخصیص وام ۵ میلیونی بدون ضامن و اعلام گسترده این موضوع از رسانه های همگانی و صداوسیما، تشویق مردم به حضور در راهپیمایی اربعین را تکلیف اداری برای خود تعریف کرد.

این عضو حزب اتحاد ملت یادآور شد: متأسفانه کارهای دولت مبتنی بر شعار است و کسانی در دولت مسئولیت دارند که به تعبیر مرحوم حضرت امام (ره) توان اداره یک نانوایی را هم ندارد. دولت برای اعزام جمعیت ۵ میلیونی به عتبات عالیات در وضعیت آب و هوای گرم باید پیش بینی‌هایی را درباره حمل و نقل،‌ اسکان، تغذیه و امدادرسانی انجام می داد اما علی رغم تبلیغات گسترده،‌ دولت برای هیچ کدام از این موضوعات برنامه ریزی نکرده بود.

وی ادامه داد:‌ در چند روز گذشته شاهد بودیم که چندین مرتبه مرزها بسته و به علت تجمع زائران و فقدان آب شرب چندین هزار نفر دچار گرمازدگی شدند. وقتی افراد بی تجربه که در طول ۴ دهه گذشته هنرشان نق‌زدن، کارشکنی مقابل اقدامات مثبت دولت های قبلی، از دیوار سفارتخانه ها بالارفتن و بحران‌سازی برای کشور در حوزه سیاست خارجی بود، امروز در دولت یکدست آقای رئیسی مصادر کار اجرایی را در اختیار گرفتند.

این فعال اصلاح طلب اظهار کرد:‌ دولتی که با شعار انقلابی بودن روی کار آمد و فسادستیزی را جزء اولویت های کاری خودش قرار داده بود، امروز می بینیم با وجود آنکه منتقدان منصف کمتر دست به افشاگری می زنند، اخباری از درون این دولت منتشر می شود که نشان می دهد موضوع بحران ها بسیار جدی است.

وی افزود:‌ هرچند آقای رئیسی شعار داد که فساد مدیران در دولت او به حداقل می رسد اما امروز می بینیم معاون رئیس جمهور بر لزوم فیلترینگ فضای مجازی تأکید می کند، حال آنکه فرزند او در کانادا شرکتی برای تولید و فروش فیلترشکن به ثبت رسانده است و هیچ برخوردی هم تا امروز با این مسئله ندیدیم.

انصاری با بیان اینکه دولت سیزدهم توان اداره امور را ندارد، گفت: وظیفه دولت هدایت و تأمین امنیت است. کار در عرصه های اعتقادی،‌ اقتصادی و سیاسی باید به مردم واگذار شود. قطعا تا زمانی که فضای بسته و راکد فعلی باز نشود، روز به روز شاهد خروج نخبگان و متخصصان از کشور خواهیم بود.

وی افزود: امروز ایران رتبه سوم را در حوزه مهاجرت دارد و سالانه تعداد زیادی از متخصصان و حتی شرکت های دانش بنیان کشور دنبال مهاجرت هستند. خسارت مهاجرت ایرانی ها طی ۴ دهه گذشته بالغ بر ۳۰۰ برابر خسارت جنگ تحمیلی تخمین زده می شود. طبیعتا چنین شرایطی دوام و بقا نخواهد داشت، کسانی که دل شان برای مُلک و ملت می سوزد باید علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهند.

این فعال سیاسی با اشاره به مشارکت حداقلی مردم در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و انتخابات مجلس یازدهم بیان کرد: فضای یأس و ناامیدی حاکم بر جامعه نشانه قهر و بی اعتمادی مردم با عرصه های اقتصادی،‌سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است. تنها راه خروج از این بحران بازگشت به مردم خواهد بود. معتقدم مردم بعد از خدای متعال بزرگترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی هستند./ خبرآنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار