استقبال لبنان از خاتمی؟

کتاب فلسفه اصلاح‌طلبی در افکار و رفتار امام موسی صدر به‌تازگی با مقدمه‌ای از سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق ایران، در لبنان منتشر شده است.

استقبال لبنان از خاتمی؟

به گزارش زنهار، کتاب فلسفه اصلاح‌طلبی در افکار و رفتار امام موسی صدر به‌تازگی با مقدمه‌ای از سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق ایران، در لبنان منتشر شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی الجنوبیه با اعلام این خبر افزود، این کتاب از سوی مرکز تحقیقات و پژوهش‌های امام موسی صدر منتشر شده و در واقع پایان‌نامه دکتری خانم رباب صدر در بخش فلسفه دانشگاه لبنان است.

به نوشته این سایت، یکی از ویژگی‌های کتاب مقدمه‌ای است که سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق ایران بر آن نوشته است، این کتاب سزاوار خواندن عمیق است.

برخی بخش‌های این کتاب عبارت‌اند از: زندگینامه و رفتارهای امام موسی صدر، مدخلی بر فلسفه عملی امام موسی صدر، ساختار فلسلفی امام موسی صدر، پایه‌های شناختی و مبانی فکری فلسفه صدر، محوریت توحید در فلسفه عملی امام، نگاه او به انسان و ادیان، روابط انسان با خداوند، روابط انسان با جهان و تاریخ، ارتباط علم و ایمان، دین و راه دین و علم در تاریخ بشریت، رابطه دین با تمدن، رابطه انسان با جامعه و نقش خانواده و...

در این کتاب همچنین لیستی از کتاب‌های امام موسی صدر و مقالات و تحقیقاتی که به رشته تحریر درآورده و مصاحبه‌هایی که با او انجام شده و مهم‌ترین کتب و منابعی که در موردش منتشر شده‌ نیز آمده است.

به نوشته این سایت، کتاب مذکور برای آشنایی با اندیشه‌های اصلاح‌طلبانه امام موسی صدر چه در بعد فکری و چه فلسفی، در شرایط سختی که لبنان و جهان عربی و اسلامی پشت سر می‌گذارد، اطلاعات مهمی در اختیار خواننده قرار می‌دهد./ خبرآنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار