درباره میرسلیم و علی لاریجانی برخورد دوگانه شد؟

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در واکنش اینکه در رابطه با نحوه احراز صلاحیت میرسلیم و لاریجانی زمزمه‌هایی مبنی بر برخورد دوگانه شنیده می‌شود گفت: صحت و سقم درباره این برخوردها را باید از مرکزی که استعلام را پاسخ می‌دهد پرسید که چرا اگر دو داوطلب در این شرایط قرار دارند به صورت دوگانه عمل می‌کنند.

درباره میرسلیم و علی لاریجانی برخورد دوگانه شد؟

به گزارش زنهار؛ حسین محمد صالحی دارانی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در واکنش اینکه در رابطه با نحوه احراز صلاحیت میرسلیم و لاریجانی زمزمه‌هایی مبنی بر برخورد دوگانه شنیده می‌شود گفت: قاعده و قانون بر این است که درباره احراز صلاحیت‌ها از مراجع چهارگانه استعلام بگیرند که حتی امسال اطلاعات سپاه هم به عنوان یکی از این مراجع تایید شد و باید از این نهاد هم استعلام گرفته شود. صحت و سقم درباره این برخوردها را باید از مرکزی که استعلام را پاسخ می‌دهد پرسید که چرا اگر دو داوطلب در این شرایط قرار دارند به صورت دوگانه عمل می‌کنند.

او افزود: البته این نکته مهم است که آیا در زمان انتخابات و گرفتن استعلام‌ها این وضعیت نبوده و بعد از انتخابات پیش آمده است؟ اگر گفته می‌شود قبل از انتخابات فرزند آن نماینده به دلایل امنیتی بازداشت شده صحت و سقم آن بر عهده مرجع پاسخ دهنده است که چرا تعلل در کارش داشته است. متاسفانه گاهی اوقات این اتفاق می‌افتد لذا از همه عزیزانی که مرجع استعلام هستند درخواست داریم با دقت کامل و درست بدون تبعیض راجع به افراد نظر بدهند. 

صالحی دارانی در واکنش به اینکه ممکن است مراجع چهارگانه مدنظر به درستی پاسخ بدهند اما در مرحله پایانی برخوردهای سلیقه‌ای صورت بگیرد تصریح کرد: خیر به این صورت نیست. در حقیقت روند به این ترتیب است که وقتی مراجع چهارگانه پاسخ داده می‌دهند نهایتا هیئت نظارت باید انتخاب کند و این هیئت باید نظر نهایی را بدهد پس باید بگوییم که هیئت نظارت در استعلام‌ها توجه نکرده و سلیقه‌ای عمل کرده است که بعید می‌دانم چنین اتفاقی افتاده باشد چراکه معمولا اگر مراجع استعلامی چهارگانه نظر منفی یا مثبت در مورد فردی داده باشند حتماً مورد توجه قرار می‌گیرند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در پاسخ به اینکه مواردی نظیر اصلاح‌طلب بودن یا اعتدال گرا و یا اصول‌گرا بودن می‌تواند بر نتیجه انتخاب شدن شخص در هیئت نظارت تاثیر بگذارد؟ خاطرنشان کرد: خیر این چنین نیست. کما اینکه در حال حاضر در بین نمایندگان، نماینده اصلاح‌طلب و اصولگرا داریم لذا گروه‌ها و طیف های مختلف در مجلس حضور دارند. 

صالحی دارانی در پایان یادآور شد: بنابراین دیدگاه سیاسی و جناحی افراد اعم از اصلاح طلب یا اصول‌گرا بودن بر تایید یا ردصلاحیت افراد تأثیر ندارد در احراز صلاحیت‌ها معمولا آن مواردی که در قوانین پیش بینی شده مدنظر قرار می‌گیرد که اگر از منظر آن موارد ایراد یا اشکالی وجود نداشته نباشد و مورد تایید مراجع باشد در روند تایید صلاحیت‌ها مشکلی پیش نمی‌آید./منیبان 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار