ادعای جنجالی فرمانده نیروی زمینی ارتش؛ مهاجم هستیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه صف اول شبکه خبر سیما اظهار داشت: بهترین شاخصه نیروی زمینی ارتش ولایت‌مداری و مردمی بودن آن است. همچنین از نظر نظامی نیز نیروی زمینی ارتش گسترده‌ترین، پرتجهیزات‌ترین و متنوع‌ترین نیروی مسلح کشور از حیث فناوری و تجهیزات است.

ادعای جنجالی فرمانده نیروی زمینی ارتش؛ مهاجم هستیم

به گزارش زنهار، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه صف اول شبکه خبر سیما اظهار داشت: بهترین شاخصه نیروی زمینی ارتش ولایت‌مداری و مردمی بودن آن است. همچنین از نظر نظامی نیز نیروی زمینی ارتش گسترده‌ترین، پرتجهیزات‌ترین و متنوع‌ترین نیروی مسلح کشور از حیث فناوری و تجهیزات است.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش از حیث بین‌المللی نیز در میان کشورهای منطقه در ۵ مولفه سرآمد و بی‌رقیب است. یکی از این حوزه‌ها، توان بالگردی است که چه از لحاظ تعداد و چه کیفیت، بزرگترین ناوگان بالگردی منطقه متعلق به هوانیروز ارتش است. از نظر زرهی و توپخانه نیز همینطور است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این نیرو از بُعد سازماندهی و ساختار تغییراتی داشته و به یک نیروی واکنش سریع، راهبردی، محوری، کاملا متحرک و مهاجم تبدیل شده‌ است تاکید کرد: هیچ‌کدام از ارتش‌های منطقه چنین ویژگی‌هایی ندارند.

امیر سرتیپ حیدری درباره فعالیت‌های مردم‌یاری نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا در جایی که مردم نیازمند حضور ما هستند به آنها کمک کنیم. در زلزله سرپل ذهاب نخستین بالگردی که در میدان چمن این شهر فرود آمد، بالگرد امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و بنده بود. بالگرد امیر سرلشکر موسوی نیز بلافاصله در اختیار مجروحان قرار گرفت و آنها را منتقل کرد.

وی افزود: در سیل نیز حضور ما به گونه‌ای بود که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند ارتش پیش از ستاد بحران وارد میدان شد. منظور سیل گلستان بود که ما در آن منطقه مستقر شدیم که نشان از چابکی ارتش و نیروی زمینی بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ما در مقابله با ویروس کرونا ۲۶ بیمارستان را با ۱۲ هزار کادر درمان در اختیار جامعه پزشکی قرار دادیم گفت: این بخش کوچکی از اقدامات ما در مقابله با ویروس کرونا است. ما همچنین توانستیم ۷ بیمارستان دائمی و تنفسی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بسازیم که یک رکورد جهانی است.

وی ادامه داد: چینی‌ها توانسته بودند در ۷ روز یک بیمارستان بسازند که نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست در کمتر از ۷ روز یک بیمارستان بسازد. این بیمارستان‌ها به وزارت بهداشت اهدا شده و ظرفیت آنها ارتقاء پیدا کرده است.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به خدمات نیروی زمینی ارتش در ایام اربعین حسینی گفت: ما در این ایام از مرز میرجاوه تا مرزهای خسروی، مهران و چذابه برای ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) موکب‌هایی ایجاد کردیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی درباره تعامل این نیرو با نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که ارتش و سپاه یک لشکر الهی هستند. ما مکمل یکدیگر هستیم و باید نسبت به یکدیگر هم‌افزایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم که ما فقط از نظر رنگ لباس با یکدیگر تفاوت داریم وگرنه یک لشکر الهی هستیم. ما هم‌افزا و مکمل یکدیگر هستیم و دستورات صادره از سوی فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) و ستاد کل نیروهای مسلح را در یک فضای برادرانه و صمیمی اجرا می‌کنیم.

امیر سرتیپ حیدری درباره رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش که اخیراً برگزار شد، تاکید کرد: مهم‌ترین ویژگی این رزمایش حضور کارکنان ولایی، زبده و مجرب و پای کار نیروی زمینی ارتش بود. تغییر رویکرد رزمایش‌ها دومین ویژگی این رزمایش بود چراکه تا پیش از این رزمایش، همه رزمایش‌های ما تهدیدمحور و تدافعی بود.

وی افزود: ما در این رزمایش به درجه‌ای از توانمندی و قابلیت تهاجمی رسیدیم که یک رزمایش هدف‌محور و تهاجمی را تمرین کردیم. این رویکرد برای کسانی که فعالیت‌های نظامی را رصد می کنند، یک تغییر معنادار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تاکتیک‌های استفاده شده در رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ به طور کامل بومی است خاطرنشان کرد: ارتش‌های دنیا در بعضی مواقع از یک سری تاکتیک‌های یکسان استفاده می‌کنند اما یک سری از تاکتیک‌ها به طور انحصاری متعلق به نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. این یعنی ابداع، اختراع و ورود تاکتیک‌های مذکور به عرصه دفاعی در اختیار نیروی زمینی بوده و خودمان آن را خلق کرده و به وجود آورده‌ایم.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به تجهیزات و تسلیحات مورد استفاده در رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش گفت: در ارتش‌های کشورهای منطقه تا امروز سراغ ندارید که یک نیروی زمینی بتواند عملیات متحرک هوایی در شب انجام بدهد. این عملیات در نوع خود منحصر به فرد بود. هیچ کدام از ارتش کشورهای منطقه توانایی هلی برن با بالگرد و قابلیت درگیری با اهداف را ندارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه فناوری و سامانه پرواز در شب نیز کاملا بومی است تصریح کرد: فناوری همه بخش‌های این سامانه، در اختیار نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و تولید نیروی زمینی ارتش با کمک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

وی افزود: یکی از تنگناهای هوانیروز ارتش حوزه موشکی بود. ما پیش از این موشک تاو را داشتیم که برد آن ۲.۵ کیلومتر بود و بالگرد می‌توانست در حالت ایستایی با هدف درگیر شود یعنی باید بالگرد هاور می‌کرد و پس از طی یک مسافت با هدف درگیر می‌شد.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به دستیابی هوانیروز ارتش به موشک شفق گفت: امروز با دست توانای کارکنان هوانیروز و همراهی وزارت دفاع و همچنین هدایت بسیار خوب ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش به قابلیت تولید موشک شفق با برد ۱۲ تا ۲۰ کیلومتر رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: با تولید این موشک، برد موشکی ما نسبت به نمونه آمریکایی ۹.۵ برابر افزایش داشته است. این موشک یک دوربین بسیار خوب دارد و به قابلیت آتش و رها مجهز است. یعنی خلبان دیگر نیاز نیست که حالت ایستایی داشته باشد و پس از شلیک می‌تواند صحنه نبرد را ترک کند.

وی افزود: امروز نیروی زمینی ارتش سه ویژگی اصلی دارد که عبارت است از؛ کاملا متحرک، مهاجم و واکنش سریع. این نیروی متحرک، مهاجم و واکنش سریع باید تسلیحات متناسب با ساختار خود داشته باشد و به همین دلیل، از تسلیحات گذشته عبور کرده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به استفاده از تسلیحات جدید در این نیرو تصریح کرد: ما برای این تسلیحات ۴ ویژگی تعریف کردیم که عبارتند از؛ دورزن، دقیق‌زن، مجهز به هوش مصنوعی و شبکه. منظور از شبکه شدن این است که در یک شبکه و زمان واحد از یک نوع سلاح برای هدف قرار دادن یک یا چند هدف بتوان استفاده کرد. موشک ۳۶۰ این ویژگی‌ها را دارد و در رزمایش اخیر برای نخستین بار از این موشک رونمایی کردیم. موشک فجر ۵ نیز از خانواده موشک‌های نقطه زن و هوشمند است که اخیراً به سازمان رزم نیروی زمینی ارتش الحاق شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی درباره نوع پهپادهای به کار گرفته شده در رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ این نیرو خاطرنشان کرد: مقوله ورود پهپادها به نیروهای مسلح بسیار مهم و گسترده است. ارتش جمهوری اسلامی ایران با خواست فرمانده کل ارتش هم در تولید پهپادها و هم در سازماندهی پهپادها پیشگام و پیش‌قدم بوده است.

وی افزود: ما امروز پهپادهایی با برد راهبردی در اختیار داریم و پهپادی با برد ۲ هزار کیلومتری نیز داریم. البته پهپادهایی با بردهای پایین‌تر نیز در سازمان رزم خود داریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره ارتقای تجهیزات رزم انفرادی و حفاظت از جان سربازان نیروی زمینی و مجموعه نیروهای مسلح اظهار داشت: پیش‌بینی‌های لازم در همه زمینه‌ها برای حفاظت انفرادی از کارکنان در مقابل همه تیرها، ترکش‌ها و امواج انجام شده است. یکی از بحث‌ها خودحفاظتی است که هم برای خودحفاظتی تانک، هم بالگرد و هم نفر در صحنه نبرد تدبیر انجام شده است.

امیر سرتیپ حیدری درباره ارتقای توان تحرک نیروی زمینی ارتش گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حکم انتصاب بنده فرمودند ارتقای تحرک و کارآمدی یگان‌ها برابر نیازهای عملیاتی روز. این موارد تکالیف سنگین و راهبردی است. ارتقای تحرک یعنی یک نیروی زمینی ساخته شود که متکی به خود بتواند در کسری از زمان یگان‌های سنگین، نیمه‌سنگین، فوق‌سنگین و تاکتیکی خود را جابجا کرده و از اقصی نقاط کشور به مرزها برساند.

وی تاکید کرد: امروز حجم بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان در نیروی زمینی فعال هستند. کارخانجات خودمان را فعال کردیم و به سراغ بازتولید خودروهای کِشنده رفتیم. امروز با افتخار می‌گویم که به طراز آن نیروی زمینی که باید تحرک خود را ارتقاء بدهد، رسیده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به توان این نیرو در استفاده از کِشنده‌های سنگین، نیمه‌سنگین و فوق‌سنگین اظهار داشت: ما قادر هستیم تا همه موجودی نیروی زمینی ارتش را در یک سریال به نقاط مرزی انتقال بدهیم. قدرت تحرک نیروی زمینی ارتش در رزمایش فاتحان خیبر به قدری بود که کشورهای منطقه را انگشت به دهان نگه داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی درباره توان دفاعی نیروهای مسلح و احتمال سوءاستفاده دشمن گفت: ما معمولاً وقتی از دستاوردی رونمایی می‌کنیم که علاوه بر آن محصول رونمایی شده، یک دست برتر پنهان را کنار گذاشته‌ایم. نمی‌توانیم دست خودمان را به صورت کامل رو کنیم. یعنی آنچه رونمایی شده در لبه فناوری است و برای ما اهمیت زیادی ندارد اما همه می‌دانند وقتی می‌گوییم که موشک با برد اعلامی را ساخته‌ایم یعنی برد بالاتر را هم در اختیار داریم.

امیر سرتیپ حیدری خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد بازدارندگی است و اینکه دشمنان بدانند اگر دست از پا خطا کنند با استفاده از تجهیزات و تسلیحات دفاعی بومی خودمان دست و پای آنها را می‌شکنیم. یعنی اجازه عرض اندام به آنها نداده و همواره دست برتر را نگه می‌داریم./ ایسنا

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار