درخواست آمریکا برای تمدید آتش بس یمن

فرستاده آمریکا به یمن خواهان تمدید آتش‌بس در این کشور شد.

درخواست آمریکا برای تمدید آتش بس یمن

به گزارش زنهار، تیم لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن در مصاحبه با الجزیره گفت: حملات انصارالله یمن به تعز نباید تکرار شود و انصارالله باید در تلاش‌ها برای تحقق صلح مشارکت داشته باشد. ما خواهان بازگشایی جاده‌ها به ویژه جاده تعز هستیم چراکه این یک پرونده انسانی است.

وی درباره آتش‌بس گفت: ما به تمدید آتش بس برای توقف درگیری‌ها و افزایش پروازها پایبند هستیم. سازمان ملل به تمدید آتش‌بس و تقویت آن پایبند است. ما از انصارالله یمن نیز می‌خواهیم به آن پایبند باشد.

لیندرکینگ گفت: ما خواهان تمدید آتش‌بس بعد از دوم اکتبر هستیم. وحدت شورای ریاستی یمن یک عامل حیاتی برای تحقق صلح در یمن است. این شورا از حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار است.

سازمان ملل دوم اوت به نقل از هانس گروندبرگ، فرستاده آن به یمن اعلام کرد که طرف‌های درگیر با تمدید آتش‌بس به مدت دو ماه دیگر و طبق شروط قبلی موافقت کردند.

از جمله بندهای مهم آتش‌بس موافقت با انجام هفته‌ای دو پرواز از فرودگاه صنعا و به مقصد آن و برگزاری نشستی میان طرف‌ها جهت توافق درباره بازگشایی مسیرها در تعز و دیگر استان‌ها جهت تسهیل عبورومرور افراد در داخل یمن بودند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار