اطلاعیه مهم برای زائران اربعین

ستاد مرکزی اربعین و مسئولان مربوطه تأکید کردند که درحال حاضر زائران به مرزهای زمینی منتهی به عراق مراجعه نکنند و صرفا از طریق مرزهای هوایی به عتبات عالیات عراق مشرف شوند.

اطلاعیه مهم برای زائران اربعین

به گزارش زنهار، ستاد مرکزی اربعین و مسئولان مربوطه تأکید کردند که درحال حاضر زائران به مرزهای زمینی منتهی به عراق مراجعه نکنند و صرفا از طریق مرزهای هوایی به عتبات عالیات عراق مشرف شوند.

۱۴:۴۳/ معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان: زائران به گذرگاه‌های مرزی خوزستان مراجعه نکنند

ولی الله حیاتی فرمانده قرارگاه اربعین در پایانه مرزی شلمچه و معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان اظهار کرد: از زمان آغاز حرکت زائران اربعین تاکنون۸۰۰ هزار نفر از مرزهای چذابه و شلمچه راهی عتبات عالیات شدند و تا کنون ۲۵۰ هزار زائر نیز به کشور بازگشتند.

وی با اشاره به استقرار ۴۰۰ موکب از میدان مقاومت خرمشهر تا نقطه صفر مرزی در شلمچه، افزود: همه امکانات برای جابه‌جایی، اسکان و پذیرایی از زائران فراهم است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

حیایی با بیان اینکه مشکل زائران در کشور عراق کمبود وسایل نقلیه است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۰ دستگاه اتوبوس از مرزهای شلمچه و چذابه برای انتقال زائران به عراق اعزام شده است ولی زائران در کشور عراق کماکان با مشکل کمبود وسیله نقلیه روبه‌رو هستند.

۱۴:۳۷/ انتظار 15 ساعته زائران در مرز خسروی

میراحمدی رئیس ستاد اربعین در گفت و گویی تلویزیونی در مورد آخرین شرایط مرزها با بیان اینکه مردم به هیچ عنوان به مرزها نیایند، گفت: شرایط مرز خسروی هم مثل سایر مرزهاست و تفاوت چندانی ندارد و مشکلاتی که قبلا اشاره شد همچنان در مرزخسروی وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه محدودیت های مرزها تا کی ادامه دارد افزود: در مرزهای خسروی، تمرچین و باشماق  از ساعت 18 به بعد امکان انتقال زوار به عراق فراهم نیست.

رئیس ستاد اربعین خاطرنشان کرد: کسانی در مرز خسروی حضور دارند که شاید بیش از 15 ساعت منتظر خروج از مرز هستند.

۱۱:۵۰/ خودروهای شخصی اجازه عبور به سمت مرزهای غربی را ندارند

مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین در گفت‌و گویی تلویزیونی در مورد شرایط حاکم بر جاده‌های مرزی اظهار داشت: اعمال محدودیت برای مرزهای غربی همچنان به طور جدی ادامه دارد و چشم‌اندازی روشنی برای تغییر در این تصمیم آن قائل نیستیم و هرچه زمان می‌گذرد شرایط سخت تر می‌شود.

وی افزود: تاکید ما بر این است که مردم از سفر معنوی زیارت اربعین منصرف شوند. تغییری در وضعیت مرزها شاهد نیستیم و برای آن چشم‌اندازی هم وجود ندارد.

میراحمدی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های مسافربری بلیط فروشی ندارند، گفت: پلیس راهور کسانی که با خودروهای شخصی به سمت جاده‌های مرزی حرکت می‌کنند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرده است و موجب شده ترافیک‌های سنگین به وجود بیاید که این مسئله برای خودروهای امدادی و اتوبوس‌هایی که می خواهند زائران را به شهرها بازگردانند مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی افزود: خواهش می‌کنم مردم به مرز مراجعه نکنند؛ چراکه این اتفاق موجب آزار کسانی ‌می شود که در راه بازگشت به شهرهایشان هستند.

میراحمدی با اشاره به اینکه پلیس راهور محدودیت‌های جاده‌ای به سمت شهرهایی که در انتهای آنها پایانه های مرزی قرار دارد را برقرار کرده و به خودروها اجازه عبور داده نمی‌شود، گفت: تنها راه حل همراهی مردم و به تاخیر یا تعویق انداختن این سفر معنوی است.

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه اتوبوس‌ها مطلقا بلیط فروشی ندارند، خاطرنشان کرد: برخی از کسانی که در تصاویر مشاهده می‌شود که در راه هستند، در جاده‌ها بودند و خودشان را به مرز رسانده بودند که ما تلاش می‌کنیم با همکاری طرف عراقی شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای عبور کسانی که به پایانه‌های مرزی رسیده‌اند فراهم کنیم. شرایط با همه تلاش‌ها به گونه‌ای است که توصیه می‌کنیم کسی به مرز مراجعه نکند./ فارس

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار