اظهارات جدید وزارت امور خارجه ایران درباره اوکراین

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) ۱۷ شهریور ماه با خانم «نالدی پاندور» وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در خصوص مهم‌ترین موضوعات در دستورکار توسعه روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

اظهارات جدید وزارت امور خارجه ایران درباره اوکراین

به گزارش زنهار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) ۱۷ شهریور ماه با خانم «نالدی پاندور» وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در خصوص مهم‌ترین موضوعات در دستورکار توسعه روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت قاره آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، بر عزم جدی دولت ایران برای توسعه روابط با این قاره به ویژه با آفریقای جنوبی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به مقدمات برگزاری پانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، ابراز امیدواری کرد از فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوان دو کشور بیش از پیش بهره برداری شود.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: از دیرباز همکاری‌های خوبی بین دو کشور در زمینه انرژی جریان داشته و آمادگی داریم همکاری‌ها در حوزه‌های مورد علاقه طرفین هر چه بیشتر تقویت شود. 

امیرعبداللهیان همچنین از مواضع آفریقای جنوبی در قبال مسئله فلسطین و سیاست حمایتی این کشور از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ارتباط با جنگ اوکراین اظهار داشت: ما به تلاش‌های خود برای برقراری آتش بس در اوکراین ادامه می‌دهیم و موضع اصولی ما مخالفت با جنگ و خاتمه دادن به بحران اوکراین از طریق سیاسی است./ فارس

دیدگاه شما
پربازدیدترین اخبار