قرارداد طالبان با شرکت اماراتی برای کنترل حریم فرودگاه‌های افغانستان

دولت طالبان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که سومین و آخرین قرارداد بزرگ برای اداره فرودگاه‌های افغانستان را با هلدینگ «گاک» (GAAC) امارات متحده عربی امضا خواهد کرد.

قرارداد طالبان با شرکت اماراتی برای کنترل حریم فرودگاه‌های افغانستان

به گزارش زنهار؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، غلام جلانی پوپل، معاون وزارت حمل و نقل و هوانوردی مدنی افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل به خبرنگاران گفت که این قرارداد به مدت ۱۰ سال اجرا می‌شود.

او افزود که گروه طالبان قبلاً قراردادهایی را با شرکت گاک وابسته به دولت امارات در زمینه خدمات زمینی و امنیتی امضا کرده بود.

این توافقنامه‌ها به طالبان کمک می‌کند تا انزوای خود را از جهان خارج کاهش دهند، آن هم با توجه به اینکه هیچ کشور خارجی به طور رسمی دولت آنها را به رسمیت نشناخته و اجرای سفت و سخت تحریم‌ها مانع از پویایی اقتصاد افغانستان می‌شود. این امر همچنین به ابوظبی در کشمکش دیپلماتیک خود با قطر برای نفوذ پیروز خواهد شد.

ابراهیم معارفی، مدیر کل و مدیر منطقه‌ای شرکت گاک به خبرنگاران در کابل گفت که این کار شرکت‌های هوایی بزرگ بین‌المللی را تشویق به بازگشت به افغانستان می‌کند. او افزود: معتقدیم که این پیشرفت قابل توجهی است. ما همچنین معتقدیم که این یک پیشرفت قابل توجه است زیرا مزایای اقتصادی را از نظر ایجاد شغل به همراه خواهد داشت.

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار