بیانیه مهم وزارت امور خارجه درباره آلبانی

وزارت امور خارجه با مردود شمردن ادعاهای بی‌اساس مطرح‌شده از سوی دولت آلبانی علیه جمهوری اسلامی ایران، تصمیم این کشور به قطع روابط سیاسی با کشورمان براساس چنین ادعاهای بی‌پایه‌ای را اقدامی نسنجیده و فاقد دوراندیشی در روابط بین‌المللی دانست.

بیانیه مهم وزارت امور خارجه درباره آلبانی

به گزارش زنهار، وزارت امور خارجه با مردود شمردن ادعاهای بی‌اساس مطرح‌شده از سوی دولت آلبانی علیه جمهوری اسلامی ایران، تصمیم این کشور به قطع روابط سیاسی با کشورمان براساس چنین ادعاهای بی‌پایه‌ای را اقدامی نسنجیده و فاقد دوراندیشی در روابط بین‌المللی دانست.

در بیانیه وزارت امور خارجه، با اشاره به مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه فضای سایبری در مجامع چندجانبه و بین‌المللی در راستای تدوین ضوابط و قاعده‌مند کردن این حوزه، تأکید شده است: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای هدف حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی خود، هرگونه استفاده از فضای سایبری به عنوان ابزاری برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی سایر کشورها را مردود و محکوم می شمارد.

در بیانیه وزارت امور خارجه با رد ادعاهای اثبات نشده علیه جمهوری اسلامی ایران، تأکید شده است، نوع اقدام و نقش‌آفرینی طرف‌های ثالث در ساخته و پرداخته کردن این ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران، نشانگر اعمال نفوذ کشورهای حامی تروریسم و فتنه‌آفرین در این زمینه است.

در بیانیه وزارت امور خارجه با اشاره به تحرکات رسانه‌ای و سیاسی سازمان‌یافته بلافاصله پس از اعلام تصمیم دولت آلبانی، تاکید شده است: صدور فوری بیانیه دولت آمریکا و همچنین استقبال رسانه‌های صهیونیستی از این تصمیم، از وجود برنامه‌ای از پیش طراحی‌شده برای فضاسازی سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به میزبانی دولت آلبانی از یک فرقه تروریستی نشان دار، از اثرپذیری تیرانا از طرف‌های ثالث و تصمیم نابجا و نامناسب اتخاذشده از سوی دولت آلبانی ابراز تأسف شده است.

به گزارش ایسنا، بعداظهر روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه، شبکه العربیه اعلام کرد که آلبانی با تعیین مهلت۲۴ ساعته برای خروج دیپلمات‌های ایرانی از این کشور، روابط دیپلماتیک با تهران را قطع کرد.

آلبانی که با اعلام این موضوع قصد دارد روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کند، سال‌هاست به گروهک منافقین که از گروه‌های تروریستی شناسنامه‌دار محسوب می‌شود، پناه داده است.

بنا بر این گزارش، بهانه آلبانی برای قطع روابط با ایران، "حملات سایبری" خوانده شده که مقامات آلبانی مدعی هستند از جانب ایران صورت گرفته است.

آلبانی در سال ۱۳۹۷ غلامحسین محمدنیا، سفیر ایران در این کشور را با اتهام "به خطر انداختن امنیت کشور" اخراج کرده بود.

سفارت ایران در آلبانی از آن زمان در سطح کاردار اداره می‌شد./ ایسنا

دیدگاه شما
پربازدیدترین اخبار