چرا آلبانی با ایران قطع ارتباط کرد؟

منابع خبری می‌گویند، این آمریکا بوده است که به آلبانی القا کرده تا نتیجه بگیرد که ایران در حمله سایبری 15 ژوئیه به این کشور دست داشته است.

چرا آلبانی با ایران قطع ارتباط کرد؟

به گزارش زنهار، منابع خبری می‌گویند، این آمریکا بوده است که به آلبانی القا کرده تا نتیجه بگیرد که ایران در حمله سایبری 15 ژوئیه به این کشور دست داشته است.

به گزارش ایسنا، ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی امروز با تعیین مهلت برای خروج دیپلمات‌های ایرانی از این کشور، روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرد. آلبانی برای خروج دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت ایران در این کشور مهلتی 24 ساعته تعیین کرده است.

بهانه آلبانی برای قطع روابط با ایران، "حملات سایبری" خوانده شده که مقامات آلبانی مدعی هستند از جانب ایران صورت گرفته است.

رویترز در خبری نوشت که ایالات متحده در به نتیجه رساندن تحقیقات آلبانی در حمله سایبری 15 ژوئیه کمک کرده است و مدعی شده که ایران پشت پرده این حمله "بی‌پروا و سهل‌انگارانه" بوده است.

در بیانیه شورای امنیت ملی کاخ سفید آمده است: ایالات متحده اقدامات بیشتری برای پاسخگو کردن ایران در رابطه با تهدیداتی که امنیت متحدان آمریکا را به خطر می‌اندازد، انجام می‌دهد.

آلبانی سال‌هاست به گروهک منافقین که از گروه‌های تروریستی شناسنامه‌دار محسوب می‌شود، پناه داده است.

این کشور در سال ۱۳۹۷ غلامحسین محمدنیا، سفیر ایران در این کشور را با اتهام "به خطر انداختن امنیت کشور" اخراج کرده بود. سفارت ایران در آلبانی از آن زمان در سطح کاردار اداره می‌شد./ ایسنا

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار