جنتی از رئیسی تشکر کرد

دهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری صبح امروز سه‌شنبه در ساختمان قدیم مجلس آغاز شد.

جنتی از رئیسی تشکر کرد

به گزارش زنهار، دهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری صبح امروز سه‌شنبه در ساختمان قدیم مجلس آغاز شد.

آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای این نشست با اشاره به راهپیمایی اربعین گفت: محدودیت‌های سنوات اخیر مثل بیماری کرونا و مشکلات مربوط به گذرنامه برطرف شده است.

زائران اربعین در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند

رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: دشمن اخیرا از گروه‌های محور مقاومت مانند سوریه و یمن، شکست‌های سختی خورده است و به دنبال فتنه‌انگیری است. بنابراین بر همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی است که با به کارگری همه توان خود و هوشیاری کامل، توطئه دشمن را خنثی کنند.

دولت سیزدهم آرمان‌های امام خمینی (ره) را برجسته کرد

آیت‌الله جنتی ضمن تشکر از تلاش‌های شبانه روزی دولتمردان تصریح کرد: دولت در این مدت یک سال توانست توفیقات خوب و قابل توجهی داشته باشد. شاهد بودیم که در این مدت آرمان‌های امام خمینی (ره) برجسته شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش‌های دولت در زمینه بهداشت و مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: دولت در این زمینه عملکرد موفقی داشت. در حوزه سیاست خارجی نیز پویایی و تحرکاتی در زمینه ارتباط با کشورهای همسایه را شاهد بودیم.

آیت‌الله جنتی با اشاره به رفتار رئیس دولت سیزدهم و هیات دولت در برابر مردم، تصریح کرد: در دوری از اشرافیت رفتار مناسبی را از رئیس جمهور و اعضای دولت مشاهده کردیم. امیدواریم که این روحیه تا پایان دولت ادامه داشته باشد.

تسریع در ایجاد تحول اساسی در نظام بانکی، بودجه ریزی و تولید کشاورزی ضروری است

وی با تأکید بر اینکه در زمینه معیشت، اول باید آب و نان مردم درست شود، اضافه کرد: دولت اصلاح اساسی اقتصادی را آغاز کرد و آن را به نتیجه رساند. اما تداوم این اصلاحات اساسی باید در نظام بانکی، ایجاد تحول ساختاری در بودجه، تحول در تولید و کشاورزی و اصلاح نظام ساختاری هم سرعت بگیرد.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری منجر به گشایش می‌شود؛ همانطور که توجه به توصیه‌های ایشان در سیاست خارجی راهگشا بود.

وی با اشاره به  رشد ترانزیت و ارتباط با کشورهای همسایه گفت: اتکا به ظرفیت‌های داخلی و منتظر مذاکرات نماندن از توصیه‌های دیگر رهبر معظم انقلاب بود که توجه به این توصیه نیز بسیار راهگشا بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبر انقلاب به دولتمردان فرمودند در میان مردم، حضور داشته باشید؛ چراکه حضور مسئولان در میان مردم موجب دلگرمی است. هر جا به توصیه‌های ایشان عمل شد پیشرفت داشتیم و هرجا کوتاهی شد عقب‌گرد و پس رفت وجود داشت.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: وجود مقام معظم رهبری کشور را از بحران‌ها حفظ کرده است. به برکت وجود ولایت فقیه و مدیریت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از تمامی فتنه‌ها و بحران‌ها گذر کردیم و امروز شاهد رشد و پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی، نظامی و صنعتی هستیم. اگر به توصیه‌های اقتصادی رهبر انقلاب در پانزده سال اخیر توجه شده بود، اوضاع کشور متفاوت بود.

وی افزود: کشور در طول سال‌های پس از انقلاب با حوادث بسیاری مانند جنگ، تحریم، ترور دانشمندان، فتنه ۸۸، تهاجم فرهنگی و سایر بحران‌ها مواجه شده است. حوادث بزرگی که هرکدام برای از بین بردن یک جامعه کافی بود اما با وجود ولایت فقیه مدیریت شد.

آیت‌الله جنتی در پایان با بیان اینکه ولایت فقیه چیز تازه ای نیست و ادامه ولایت رسول‌الله و امیرالمومنین (ع) است، خاطرنشان کرد: در قضیه اربعین و سنتی که برقرار شده و الحمدالله رو به رشد است، از مردم عراق که هر سال مهمان داری می‌کنند و مهمان دوست هستند، تشکر می‌کنم./ ایرنا

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار