فقط به نظارت دولت در قضیه بلیط اربعین راضی هستیم/ نمی‌دانم چه خودروهایی وارد می‌شوند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید: خودرویی که بخواهد وارد یا تولید شود باید استانداردهای ۸۵ گانه را داشته باشد و اگر خودروی وارداتی این استانداردها را نداشته باشد نمی تواند وارد شود و یا چنین خودرویی حتی در داخل تولید شود.

فقط به نظارت دولت در قضیه بلیط اربعین راضی هستیم/ نمی‌دانم چه خودروهایی وارد می‌شوند

به گزارش زنهار؛ مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان در واکنش به افزایش قیمت بلیط‌های اربعین گفت: بنده تخصصی در قیمت‌گذاری ندارم اما از دید بنده رفت و برگشت ۶ میلیون برای اربعین قیمت مناسبی است. از طرفی به دلیل اینکه زیارت اربعین برای مردم مطرح است هر اندازه که دولت حمایت کند خوب است.

او افزود: اما چنانچه قرار است دولت بگوید منابعی برای حمایت از زائرین اربعین جهت تهیه بلیط ندارم از دید ما تنها همین که بتواند بر خرید و فروش بلیط‌ها نظارت کند، روی عددی که گفته بایستد، بازار سیاه درست نشود و مردم بتوانند به راحتی بلیط بخرند هم راضی هستیم. لذا امروز نظارت مجلس بر این است که گفته دولت درباره قیمت بلیط های اربعین به خوبی اجرا شود.

طاهری در واکنش به اینکه گفته می‌شود با توجه به شرایط در نظر گرفته شده درباره واردات خودرو کیفیت خودروهای وارداتی پایین‌تر از خودروهای داخلی خواهد بود تصریح کرد: نکته مهم درباره خودرو این است خودرویی که بخواهد وارد یا تولید شود باید استانداردهای ۸۵ گانه را داشته باشد و اگر خودروی وارداتی این استانداردها را نداشته باشد نمی تواند وارد شود و یا چنین خودرویی حتی در داخل تولید شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: به عبارت دیگر درباره رعایت استانداردهای 85 گانه کف خواسته ما است البته استانداردها می‌تواند بهتر از این باشد حتما می تواند بهتر باشد منتها حداقل‎‌ها از نظر ایمنی رعایت استانداردهای ۸۵ گانه‌ای است که اداره استاندارد چه در واردات و چه در تولید در نظر گرفته و ما این موارد را بررسی می‌کنیم‌.

طاهری درباره اینکه بنابراین کیفیت خودروهای وارداتی بهتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: بله خودروهای وارداتی باید استاندارد ۸۵ را پاس کنند چراکه در غیر این صورت در داخل پلاک‌ گذاری نمی‌شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کف قضیه واردات خودرو رعایت استانداردهای 85 گانه است و بنده خبر ندارم که قرار است چه خودروهایی وارد شوند. البته عنوان خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار داریم. هر خودرویی که قرار است وارد شود باید بتواند در در داخل پلاک گذاری شود و در خیابان رفت و آمد کند و باید آن استانداردهای ۸۵ گانه را داشته باشد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار