افشاگری جنجالی یک نماینده علیه تاج

رییس کمیته تربیت بدنی مجلس گفت: امروز در برابر سوالاتی که مردم از ما می پرسند باید بگوییم که در قرارداد ولیموتس مباحث حقوقی رعایت نشده و به خیلی از مباحث حقوقی که باید دقت می‌شد دقت نشده است. باید به مردم بگوییم که در رابطه با این قرارداد ترک فعل صورت گرفته، یعنی نهاد مربوطه وظیفه نظارتی خودش را انجام نداده است.

افشاگری جنجالی یک نماینده علیه تاج

به گزارش زنهار، احمد راستینه رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر شبکه سه در رابطه با انتخابات رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما به عنوان نماینده ملت وقتی در بین مردم حضور پیدا می کنیم سوالات متعددی درباره موضوع انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال و اتفاقاتی که در پرونده ولیموتس رخ داده، از ما می‌پرسند و ما وظیفه داریم به مردم پاسخ بدهیم.

وی تاکید کرد: در بند ۱۳ قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش با صراحت اعلام شده که نظارت عالیه بر همه فعالیتهای ورزشی درباره فدراسیون ها، هیئت های ورزشی، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و همه اینها متوجه وزارت ورزش و جوانان است و در این قانون تاکید شده که وزارت ورزش و جوانان مکلف است بر فعالیت ورزشی سایر دستگاه‌ها اجرایی هم نظارت عالیه داشته باشد.

راستینه تاکید کرد: بر اساس این وظیفه قانونی زمانی که وضعیت پرونده ولیموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال شکل گرفت بنده با جمعی از نمایندگان مجلس از وزارت ورزش و جوانان وقت به خاطر عدم انجام مسئولیت خود به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کردیم که در آن جلسه وزیر وقت ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون فوتبال و مسئولان ورزشی وقت حضور داشتند و ابعاد مختلف پرونده مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در جلسات دیگری هم با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال، کارشناسان و نمایندگانی که در خصوص این پرونده سوالاتی داشتند مباحثی مطرح شد و آقای تاج هم توضیحاتی ارائه کرد اما هیچ کدام از توضیحات آقای تاج به عنوان رئیس فدراسیون وقت و عامل شکل گیری قرارداد و پرونده ولیموتس در برابر اعضای کمیسیون اصل نود پذیرفته نشد و وارد کننده نبود.

راستینه تصریح کرد: در آن زمان وزیر ورزش وقت موضوعی را مطرح کرد که موضوع درستی هم بود و گفت با توجه به اینکه پرونده ویلموتس به دادگاه ارجاع شده، رسیدگی به پرونده‌ای که در مجلس بود برای مدتی متوقف شود تا نتایجی که از پرونده در مجلس حاصل می شود در رای دادگاه CAS علیه منافع ملی ما تاثیر نداشته باشد، که تصمیم درستی هم بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مجلس هوشمندانه پرونده‌ای که در کمیسیون بود را با وجود اینکه بسیاری از تخلفات در این پرونده محرز شده بود، متوقف کرد تا نتیجه دادگاه CAS اعلام شود. اما بعد از آن مشاهده استعفای آقای تاج بودیم تا اینکه امروز یک دفعه آقای تاج به عنوان ناجی چاله های عمیقی که خودش در فوتبال ما ایجاد کرده بود، به میدان آمد!

راستینه تاکید کرد: در بحث قرارداد ولیموتس یک قراردادی تنظیم شده که برخی‌ها یاد قرارداد ترکمنچای می افتند.

وی گفت: در زمانی که آقای تاج با ویلموتس قرارداد می‌بندد ضعیف ترین نتایج ورزشی برای کشور رقم خورده و سنگین ترین قرارداد ورزشی تا به امروز شکل می‌گیرد و براساس آنچه جمع بندی شده این قرارداد بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه برای کشور داشته است و کشور ما تحمیل شده است.

رییس کمیته تربیت بدنی مجلس گفت: امروز در برابر سوالاتی که مردم از ما می پرسند باید بگوییم که در قرارداد ولیموتس مباحث حقوقی رعایت نشده و به خیلی از مباحث حقوقی که باید دقت می‌شد دقت نشده است. باید به مردم بگوییم که در رابطه با این قرارداد ترک فعل صورت گرفته، یعنی نهاد مربوطه وظیفه نظارتی خودش را انجام نداده است.

وی افزود: بر اساس این قرارداد حیف و میل اموال و تضییع حقوق بیت المال و آسیب و ضرر بر منافع ملی وارد شده است.

راستینه یادآور شد: اکنون موضوع این است که یک شخصی یک پرونده قضایی باز در کمیسیون اصل ۹۰ دارد که تعداد زیادی از نمایندگان مجلس هم شاکی پرونده هستند آمده و در راس فدراسیون فوتبال قرار گرفته است!

این نماینده مجلس گفت: این مباحث به وزیر ورزش و جوانان گفته شده و به ایشان گفته شده که آقای تاج نقش اصلی را در انعقاد قرارداد را دارد و در خسارت وارد شده به کشور نقش دارد و آسیب‌های جدی‌ای را بر اعتماد عمومی و عزت ملی وارد کرده و یک پرونده ناکارآمد را در حوزه مدیریتی به یادگار گذاشته است، پس وزیر ورزش و جوانان در باره این موضوع مسئول است.

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس تصریح کرد: نمایندگان از دستگاه قضایی که همواره حامی فرآیند صحیح و درست اعمال قانون بودند تشکر می‌کنند و این همراهی قوه قضاییه در کنار مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که اراده حاکم بر سیستم اجرایی کشور این است که با هر فسادی مبارزه کند.

وی گفت: آقای رئیس جمهور بیش از همه دغدغه مبارزه با فساد را دارند و اساساً دولت ایشان هم بر مبنای فساد ستیزی شکل گرفته و اقدامات بزرگی برای مقابله با فساد در دولت سیزدهم صورت گرفته و آقای رییسی هم در حال اصلاح بستر های فساد زا هستند و یقین دارم آقای رئیسی هم این مسئله را رصد می کند و تدبیر لازم را خواهند اندیشید.

راستینه در باره اینکه چه زمانی نتیجه بررسی پرونده در مجلس مشخص می‌شود و آیا مجلس منتظر رای قوه قضائیه است، گفت: مجلس در این پرونده یک مسئولیت دارد و قوه قضاییه هم مسئولیت خودش را دارد. در مجلس کمیسیون اصل نود تاکید کرده که در اولین فرصت پرونده را مجددا مورد بررسی قرار خواهند داد و جلسه تصمیم در مورد رای پرونده را برگزار خواهند کرد و طبیعتا به آنچه کمیسیون اصل ۹۰ رای دهد همه ما تمکین خواهیم کرد و  رای کمیسیون اصل نود هم خدمت مردم عزیز اعلام می‌شود.

وی گفت: تردید ندارم که قوه قضاییه هم اراده محکمی خواهد داشت که هر چه سریعتر رای پرونده را اعلام کند و خواهشی که از رئیس دستگاه قضا داریم این است که اگر صلاح می دانند یک شعبه ویژه را برای رسیدگی به پرونده آقای تاج مشخص کند تا بتوانند سریعتر احکام پرونده را مشخص کنند. این در روشن شدن ابعاد موضوع بسیار کمک خواهد کرد و حتماً رایی که صادر می شود همه تمکین خواهیم کرد و قانون را بر هر چیز دیگری اولا می دانیم./ فارس

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار