امام جمعه همدان هشدار داد

امام جمعه همدان با تاکید بر توجه به آینده پژوهشی در طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای، گفت: به عنوان مثال در گذشته قنوات همدان کور شدند و پس از ۳۰ سال متوجه مشکل شدیم بنابراین لازم است امروز در طرح‌ها به فکر ۳۰ سال آینده هم باشیم.

امام جمعه همدان هشدار داد

به گزارش زنهار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ شهریورماه شهر همدان، بیان کرد: آبی که می‌خواهد در مدار و شبکه توزیع وارد شود باید سالم باشد و سلامت مردم قابل تعارف نیست و نمی‌توان گفت چون دچار بحران شده‌ایم باید تسامح کنیم.

وی با اشاره اینکه مسئولان در تلاش برای رفع مشکل آب همدان هستند، افزود: دولت بودجه‌های خوبی را برای بحران آب همدان اختصاص داده و وزاری کشور و نیرو به این مسئله توجه داشتند که قدران آنها هستیم.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه مسئولان استانی توجه کنند که وضعیت فعلی فرصت خوبی است که زیرساخت‌های شبکه توزیع آب اصلاح شود، تصریح کرد: از گذشته شبکه توزیع آب همدان مشکلاتی داشته و حال فرصت مغتنمی بر رفع این مشکل است.

وی ادامه داد: امروز مردم مشکلات را تحمل می‌کنند و در کنار تحمل مشکلات، اگر شبکه توزیع آب اصلاح شود هدر رفت آب کاهش می‌یابد، همچنین لازم است مطالعاتی برای حفظ آب در استان و مخصوصا کشاورزی و مدیریت رودخانه‌ها در شهر همدان انجام شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر توجه به آینده پژوهشی در طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای، گفت: به عنوان مثال در گذشته قنوات همدان کور شدند و پس از ۳۰ سال متوجه مشکل شدیم بنابراین لازم است امروز در طرح‌ها به فکر ۳۰ سال آینده هم باشیم.

شعبانی‌موثقی در ادامه با اشاره به سخنان روزهای گذشته رهبر انقلاب درباره مشکل مسکن، اظهار کرد: استان همدان در حوزه مسکن مشکل و عقب افتادگی‌هایی دارد و مسئولان باید توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ودیعه مسکن سنگین است و وام مسکن به سختی به افراد تعلق می‌گیرد، افزود: خدمات دولت باید در بدنه جامعه ظهور و بروز داشته باشد و آمارها راستی آزمایی شود.

وی ادامه داد: آمارها باید با واقعیت‌های اجتماعی تطابق داشته باشد و مردم خدمات را احساس کنند، از طرفی دولت در طول یکسال گذشته زحمات فراوانی کشیده است اما برنامه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دولت نباید موجب ناهنجاری در جامعه شود و انتظار مردم از دولت مردمی بیشتر است همچنین دولت باید مراقب نظام ارزشی باشد.

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه روحانیت همیشه باید در کنار مردم باشد و خود را وکیل مدافع مردم بداند، گفت: در آبرسانی با تانکرها روحانیت حضور خوبی داشتند و این نشان می‌دهد روحانیت همیشه در کنار مردم است و این رمز ماندگاری آنهاست.

وی در ادامه به مشکلات بانکداری اشاره کرد و افزود: دو مشکل جدی در سیستم بانکی وجود دارد، یکی اینکه صوری بودن عقود منجر به ربا می‌شود و دیگری اینکه قانون بانکی عملیاتی و اجرایی نیست و بانک‌ها با خلق پول به ثروت می‌رسند و تورمش برای مردم می‌ماند.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه بانک‌ها امروز تبدیل به بنگاه اقتصادی شده‌اند و خود را رقیب تولیدکننده می‌دانند، گفت: نقدینگی در این سال‌ها بالای صد برابر شده و تولید یک و نیم برابر رشد داشته است./ خبرآنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار