درخواست ایران از پاکستان

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: از همان زمانی که نیروی هوایی در صحنه نبردها وارد شده، تأثیر تعیین کننده‌ای در جنگ و بازدارندگی داشته است. در دوران اخیر نیز تاثیر نیروی هوایی و هوافضا در صحنه نبردها بسیار فزاینده‌تر و بیشتر شده است به‌ ویژه در حوزه پهپادی.

درخواست ایران از پاکستان

به گزارش زنهار، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار ژنرال ظهیر احمد بابرسدهو، فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان و هیات همراه، ضمن اظهار تاسف و عرض تسلیت حادثه سیل اخیر پاکستان و درگذشت تعدادی از مردم این کشور در این حادثه، گفت: احساس ما نسبت به ملت پاکستان، فراتر از همسایگی و همجواری بوده و یک احساس صمیمانه برادری است که ریشه های تاریخی  و فرهنگی خیلی عمیقی دارد.

وی افزود: امروز هم خوشبختانه هیات اعزامی نیروی هوایی ارتش پاکستان نشست بسیار خوبی را با فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران داشتند و مواردی که مطرح شده و موارد مورد علاقه طرفین از قبیل بازدیدها و مراودات علمی و فناوری، تبادلات آموزشی و رزمایش‌ها که ما می‌توانیم بیش از این توسعه دهیم امیدواریم هرچه زودتر تحقق یابد. اکنون در حوزه دریایی این رزمایش‌های مشترک وجود دارد که در حوزه هوایی نیز ما می توانیم این رزمایش‌های مشترک را داشته باشیم.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: از همان زمانی که نیروی هوایی در صحنه نبردها وارد شده، تأثیر تعیین کننده‌ای در جنگ و بازدارندگی داشته است. در دوران اخیر نیز تاثیر نیروی هوایی و هوافضا در صحنه نبردها بسیار فزاینده‌تر و بیشتر شده است به‌ ویژه در حوزه پهپادی.

وی تصریح کرد: نظام سلطه تمایل ندارد کشورهایی مثل ما مستقل باشند و پیشرفت کنند و با انواع ترفندها سعی می کنند ما را به خود وابسته نگهدارند از جمله بیش از چهار دهه است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را علیه ملت ایران اعمال کرده‌اند، اما این تحریم‌ها که می‌توانست برای هر کشوری تهدیدی جدی و نابودکننده داشته باشد، برای ما به فرصت شکوفایی تبدیل شد و ما در حوزه‌های مختلف جنگ‌های نوپدید و عرصه‌های نوظهور و شالوده شکن از جمله هوافضا و پهپاد به توانمندی‌های بسیار خوبی دست یافتیم.

سرلشکر موسوی تاکید کرد: پیشرفت‌های ما به حدی بوده است در همین هفته گذشته ارتش جمهوری اسلامی ایران بزرگترین رزمایش پهپادی خود را با اقتدار در پهنه گسترده کشورمان و آب‌های نیلگون خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند برگزار کرد.

ژنرال ظهیر احمد بابر سدهو، فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی شایسته ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: همانگونه که فرمودید احساسی که بین دو ملت ایران و پاکستان وجود دارد، احساس برادرانه است و ریشه در تاریخ دارد. ممکن است که دولت مردان و سیاست مداران به دلیل شرایط سیاسی و ژئوپلتیکی اتخاذ تصمیم‌های متفاوتی را داشته باشند اما آنچه مهم است این‌ که مردمان دو کشور حس خیلی نزدیکی به یکدیگر دارند.

وی افزود: ما در شرایط فعلی که شاهد نبردهای پیچیده و نوپدید هستیم نیاز داریم که نیروهای مسلح دو کشور به‌ویژه نیروی هوایی ارتش ایران و پاکستان به هم نزدیکتر شوند و ما این آمادگی را داریم که در حوزه تبادل دانشجوی نظامی و در سایر حوزه‌های علمی و فناوری سطح تبادلات را ارتقاء دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان تصریح کرد: همانگونه که اشاره فرمودید، جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر در حوزه هوافضا، بومی‌سازی هواپیماها و به‌ ویژه حوزه پهپادی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته و ما تمایل داریم در این حوزه با نیروهای مسلح ایران تبادل، همکاری و هم‌افزایی داشته باشیم و از شما یاد بگیریم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار