کیهان برداشت خود را از مذاکرات دارد/ ۹۵ درصد کار در مذاکرات انجام شده و فقط ۵ درصد باقی مانده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به ادعای کیهان درباره اینکه تاخیر در توافق به نفع ایران است، تصریح کرد: آنها برداشت های خود را دارند که به نظر می‌رسد به دنبال این هستند که القا کنند هر چه در توافق تاخیر شود ایران به قدرت هسته‌ای بیشتری دست پیدا می‌کند و اگر تاخیر نشود به ضرر ما می‌شود.

کیهان برداشت خود را از مذاکرات دارد/ ۹۵ درصد کار در مذاکرات انجام شده و فقط ۵ درصد باقی مانده است

به گزارش زنهار؛ حسین نوش‌ آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای کیهان مبنی بر اینکه تعویق در توافق به نفع ایران است، گفت: توافق به اندازه کافی به تاخیر افتاده است و امروز تاخیر آن خیلی تفاوتی نمی کند چون به اندازه کافی تاخیر پیش آمده اما مهم این است که به نتیجه مثبت برسد و منجر به توافق نامه‌ای شود که مطلوب، منطقی و در برگیرنده حقوق جمهوری اسلامی، منافع ملی، حل مشکلات، رفع تحریم ها و کاهش فشار بین المللی باشد، مهم این موارد است.

 

او افزود: تاخیر چندین ساله به این معنا است که ما یک سال را گذراندیم این ماه را نیز می گذرانیم، چند سال است که توقف با تاخیر ایجاد شده است اما تاخیر اندک به شرطی است که به آن نکته ای برسد که مطلوب نظر ما است؛ در واقع عادلانه و منصفانه باشد.

نوش‌آبادی در پاسخ به ادعای کیهان درباره اینکه تاخیر در توافق به نفع ایران است، تصریح کرد: آنها برداشت های خود را دارند که به نظر می‌رسد به دنبال این هستند که القا کنند هر چه در توافق تاخیر شود ایران به قدرت هسته‌ای بیشتری دست پیدا می‌کند و اگر تاخیر نشود به ضرر ما می‌شود. در حقیقت این حرف‌ها ادعاهای رسانه‌هایی نظیر کیهان است چرا که سیاست‌های ما مشخص است و شفاف حرف می زنیم و از طرفی روابط ما با دنیا براساس چهارچوب هایی است که مشخص شده‌اند و براساس آن حرف زده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به اینکه گفته شده ایران و آمریکا هنوز در جزئیات اختلافاتی دارند و اختلافات در این چند روزه حل نشده است، خاطرنشان کرد:  اختلافات در برابر آن وجوه مشترک کم است به این معنا که ۹۵ درصد مذاکرات، بحث ها و تصمیمات صورت گرفته است و ۵ درصد باقی مانده است که ما پیشنهادهای خود را داده‌ایم البته طرف‌های دیگر هم پیشنهاداتی داده‌اند که باید به جمع بندی برسد و در نهایت آن ۵ درصد حل شود. نکته قابل توجه این است که آمریکایی‌ها ابتکار عمل ندارند؛ آنها زیاده خواه هستند کما اینکه ما امروز حرف خود را به صورت منطقی مطرح کردیم و یک سری خواسته‌های معقول، منطقی و معلوم داشتیم که فراتر از برجام نیست.

نوش‌آبادی در پایان یادآور شد: در حقیقت آن چیزی که در برجام بوده پیش می رود به این معنا که فراتر از توافق قبلی نیست و در همان چارچوب است البته یک مقدار اصلاحات جزئی صورت گرفته که ما عامل این توقف نیستیم عامل این تاخیر خود آمریکایی‌ها هستند حتی اروپایی هم عامل توقف نیستند بلکه عامل اصلی توقف، آمریکا است./ منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار