خبر خوش آذربایجان برای ایران

دادستان کل کشور با بیان اینکه ما مشترکات فراوانی داریم، گفت: باید در اینگونه نشست‌ها مشترکات را مرور کنیم و چنانچه مشکلاتی در روابط مشاهده کردیم برای رفع آن تلاش کنیم.

خبر خوش آذربایجان برای ایران

به گزارش زنهار، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در این نشست گفت: دو کشور ایران و آذربایجان دارای زبان، تاریخ و فرهنگ مشترک هستند.

وی افزود: ارتباط مستمر بین دو کشور می‌تواند در تحکیم روابط در حوزه‌های مختلف موثر باشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ما مشترکات فراوانی داریم، گفت: باید در اینگونه نشست‌ها مشترکات را مرور کنیم و چنانچه مشکلاتی در روابط مشاهده کردیم برای رفع آن تلاش کنیم.

منتظری عنوان کرد: روابط حقوقی و قضایی دو کشور می تواند در ارتقای روابط در حوزه‌های مختلف دو کشور موثر باشد.

وی با بیان اینکه دو کشور مناسبات مختلفی در حوزه های قضایی و حقوقی دارند، گفت: در چارچوب قراردادها و تعهداتی که بین دو کشور وجود دارد، قادر هستیم مشکلات را حل کنیم. بخشی از مسایل حقوقی و قضایی در حیطه اختیارات دادستان های دو کشور است اما برخی از مسایل مرزی هم وجود دارد که می‌توانیم به رفع مشکلات آنها نیز کمک کنیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در حوزه مسایل قضایی و تبادل زندانیان توافقاتی بین ایران و آذربایجان از قبل وجود داشته است، اظهار کرد: انتظار داریم زندانیان محبوس در ٢ کشور، در چارچوب موافقنامه‌های مشترک تبادل شوند.

وی با بیان اینکه در ملاقاتی که در روسیه با دادستان کل کشور آذربایجان انجام شد خواستار زندانیان ایرانی از این کشور شدیم که با مساعدت انجام شده، عده ای آزاد شدند، گفت: از این بابت تشکر می کنم و انتظار داریم بدون ارتباط تلفنی، تصویری و حضوری به مجرد محکومیت فردی در ایران و یا آذربایجان با موافقتنامه هایی که وجود دارد، کار تبادل صورت گیرد.

منتظری اضافه کرد: طبق آمارها حدود ۲۳۴ نفر از ایرانیان که عمده جرایم‌شان مواد مخدر است در آذربایجان محبوس و محکوم شدند و از کشور آذربایجان نیز ۱۴ نفر در ایران محبوس هستند،

وی عنوان کرد: تعداد زندانیان در ٢ کشور خیلی زیاد است، باید به صورت مستمر رصد کنیم و تبادل زندانیان هر از چندگاهی انجام شود.

دادستان کل کشور اضافه کرد: متاسفانه افراد خلافکار گاهی اوقات با توجه به حسن روابط دو کشور، ممکن است سوء استفاده‌هایی کنند که نباید اجازه این نوع اقدامات انجام شود.

کامران علی اف، دادستان کل جمهوری آذربایجان نیز در این ‌مراسم گفت: از دادستان کل کشور ایران برای این دعوت و مهمان‌نوازی‌شان تشکر می‌کنم.

وی افزود: این سومین نشست مشترک‌ بین ۲ کشور است و ۳ سال قبل دیداری در بیشکک و بعد از آن دیداری در روسیه انجام شد.

دادستان کل کشور آذربایجان نیز تصریح کرد: ایران و آذربایجان دارای ارزش های تاریخی و فرهنگی مشترک ‌هستند، این دومین سفر من به ایران است، خوشبختانه بعد از استقلال آذربایجان، ایران جزو اولین کشورهایی بود که استقلال ما را به رسمیت‌ شناخت و از همان روزها مناسبات دو کشور در زمینه های سیاسی، اجتماعی و افتصادی گسترش یافت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار