بذرپاش به مقام ترک چه گفت؟

مهرداد بذرپاش در محل دیوان محاسبات کشور با «شریف مالکوچ» رئیس سازمان بازرسی ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

بذرپاش به مقام ترک چه گفت؟

به گزارش زنهار، مهرداد بذرپاش در محل دیوان محاسبات کشور با «شریف مالکوچ» رئیس سازمان بازرسی ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

بذرپاش در این دیدار به روابط خوب اقتصادی و گردشگری میان ایران و ترکیه اشاره کرد و توسعه‌ ارتباطات را منوط به عزم مسئولان دو کشور دانست.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور سفر اخیر رجب طیب اردوغان به ایران و دیدار وی با آیت‌الله رئیسی را موفقیت‌آمیز دانست و اذعان کرد که طی این سفر، تصمیمات و توافقات خوبی اخذ شد.

وی تأکید کرد: یکی از شرایط اجرای هرچه بهتر توافقات، پیگیری و فعالیت موثر نهادهای نظارتی است.

بذرپاش سپس به نهمین مجمع سازمان اکوسای پرداخت و گفت: با رأی اعضا، ریاست این سازمان مهم و پیمان منطقه‌ای به جمهوری اسلامی ایران سپرده شد که آنجا نیز وعده دادیم برنامه‌های متنوعی برای ارتقای این سازمان به اجرا بگذاریم.

رئیس دیوان محاسبات در پایان سخنانش گفت: به رفع نیازهای آبی مردم ترکیه احترام می‌گذاریم، اما معتقدیم باید مراقبت شود طرح سدسازی‌ها باید همزمان با رفع مشکلات ملت ترکیه، برای کشورهای همسایه مشکلات زیست محیطی ایجاد نشود.

همچنین در بخش دیگر این دیدار، «شریف مالکوچ» ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و حضور در دیوان محاسبات، انتخاب ایران به عنوان رئیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو (اکوسای) را به بذرپاش تبریک گفت.

رئیس سازمان بازرسی ترکیه با اشاره به اهمیت دیوان محاسبات و موضوع حسابرسی، بر همکاری‌های مشترک میان دستگاه‌های نظارتی دو کشور تأکید کرد.

وی همچنین ایران و ترکیه را کشورهای دوست و برادر دانست که بیش از 400 سال، همسایگی آرام و بدون تنش داشته‌اند.

«مالکوچ» تاکید کرد: مهمترین تهدید برای کشورهای منطقه، مداخلات خارجی است.

وی با استقبال از پیشنهاد اخیر بذرپاش مبنی بر تشکیل سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی، تبادل تجربیات موفق این کشورها در زمینه حسابرسی و انجام طرح‌های مشترک را مثبت ارزیابی کرد.

رئیس سازمان بازرسی ترکیه در پایان خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح ارتباطات، وظایف سنگینی داریم و باید اختلافات جزیی را کنار گذاشته و بر اشتراکات فراوان خود پافشاری کنیم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار